J
JeremyT
Guest
Na heel wat coaxiale mysteries (met ook hulp van jullie) te hebben opgelost heb ik hier nog een mooi verhaal:
Ik heb deze week nu twee keer buiten gevlogen.
Alle twee de keren was het totaal windstil (er beweegt niks, geen struik, geen boom) en je voelt niks.
De eerste keer ging het een poosje goed, maar plots en vanuit het niets maakt de Lama V4 met een rotgang een zijwaartse duik om met een ellendige knal tegen de vlakte te donderen.
De tweede keer ging het vrijwel direct na het loodrecht opstijgen (dus tijdens de lift) al fout. Weer een zijwaartse duik en vol snelheid tegen de grond.
Feiten:
- Binnen vliegt de heli perfect en zonder problemen
- Het was naar mijn mening echt windstil om te kunnen vliegen.
- Ik vloog helemaal niet hoog/ver, een meter of twee
- Iedere keer na de crash kon je de binnenas eruit halen en was het onderste tandwiel dus losgekomen (ondanks de twee aangedraaide schroefjes op het wiel)
- Het was KOUD buiten
Je begrijpt: ik durf niet meer naar buiten, want ik begrijp gewoonweg niet waarom de heli nu tweemaal zijwaarts tegen de grond klapte.
Kan de Lama wellicht niet tegen dat ijskoude decemberweer? Heeft dat deze twee keer geleid tot motorfalen (één van de twee) wat enigszins logisch lijkt gezien de zijwaartse duik?
Of was het wellicht toch een windruk (welke ik dan totaal niet opmerkte)?
Of schiet het onderste tandwiel los bij kou/krimpen van de binnenas?
Ik schiet maar lukraak in de rondte, maar ik ben wel heel erg benieuwd of iemand mij kan vertellen of deze dubieuze neerstortzaak te verklaren valt.
Zoals ik al zei is binnen absoluut geen probleem, dus het heeft toch echt iets met buiten te maken...
B E D A N K T ! ! !
Jeremy.
Ik heb deze week nu twee keer buiten gevlogen.
Alle twee de keren was het totaal windstil (er beweegt niks, geen struik, geen boom) en je voelt niks.
De eerste keer ging het een poosje goed, maar plots en vanuit het niets maakt de Lama V4 met een rotgang een zijwaartse duik om met een ellendige knal tegen de vlakte te donderen.
De tweede keer ging het vrijwel direct na het loodrecht opstijgen (dus tijdens de lift) al fout. Weer een zijwaartse duik en vol snelheid tegen de grond.
Feiten:
- Binnen vliegt de heli perfect en zonder problemen
- Het was naar mijn mening echt windstil om te kunnen vliegen.
- Ik vloog helemaal niet hoog/ver, een meter of twee
- Iedere keer na de crash kon je de binnenas eruit halen en was het onderste tandwiel dus losgekomen (ondanks de twee aangedraaide schroefjes op het wiel)
- Het was KOUD buiten
Je begrijpt: ik durf niet meer naar buiten, want ik begrijp gewoonweg niet waarom de heli nu tweemaal zijwaarts tegen de grond klapte.
Kan de Lama wellicht niet tegen dat ijskoude decemberweer? Heeft dat deze twee keer geleid tot motorfalen (één van de twee) wat enigszins logisch lijkt gezien de zijwaartse duik?
Of was het wellicht toch een windruk (welke ik dan totaal niet opmerkte)?
Of schiet het onderste tandwiel los bij kou/krimpen van de binnenas?
Ik schiet maar lukraak in de rondte, maar ik ben wel heel erg benieuwd of iemand mij kan vertellen of deze dubieuze neerstortzaak te verklaren valt.
Zoals ik al zei is binnen absoluut geen probleem, dus het heeft toch echt iets met buiten te maken...

B E D A N K T ! ! !
Jeremy.