Kan de MC3030 leraar bij de leerling een gedeelte overnemen

Is het mgelijk bij een MC3030 de leerling een funktie gedeeltelijk over te geven waardoor de leraar deze nog kan oversturen zodat de correctie sneller is als het omschakelen naar dat kanaal?
Hier is niets in de handleiding over te vinden.

Wel kun je per kanaal deze aan de leerling geven, maar dan is dat kanaal voor de docent momenteel niet meer te besturen.

Jan&Jan,

We hebben het hier wel over Mutliplex en niet zo'n compleet gestandardiseerde Japans ding.
Heb er ooit over lopen denken, volgens mij moet het mogelijk zijn m.b.v. enkele zelf gedefineerde mixers (ZBV-MIX) zoiets in elkaar te schroeven. Vooral voor de standaard 2 en 3-assers met maar 1 servo per functie moet dit met gemak te doen. Gewoon ff mixer defineren met 1 aandeel van de leraar en een bijv. Sonder1 aandeel voor de leerling.
Bij een MC4000 kun je denk ik nog wat verder gaan door het aandeel van de leerling te smoren op het moment dat de leraar begint te sturen d.m.v. Analoog-schakelaars.
Voor de MC3030 het spul zo afstellen dat de leraar een behoorlijk overstuurt kistje heeft met veel uitslag en de leerling een met bijv. 50% uitslag lekker tam kan sturen. Leraar is dan altijd 'sterker'.

Rick

Volgens mij gaat dat niet lukken want die input van buiten de eigen elctronica heb ik nooit zien werken bij MPX. maw als je op een of andere manier overschakelt naar de leerling wordt alleen maar naar dat signaal gekeken en niet meer naar wat de eigen electronica opwekt.....Wat wel kan is slechts een deel van stuurfuncties aan de leerling overlaten maar een override zoals dat op mijn Futaba FC-28 kan, kan helaas niet bij MPX.

Hans Delemarre

Inderdaad Hans, alleen bij enkele typen Futaba-zenders bestaat de mogelijkheid dat je samen functies stuurt (FC18V3.1 en 3.2., FC28V3.1 en 3.2 en waarschijnlijk ook de T9ZAP). De zendersoftware moet dan de mogelijkheid hebben leraar- en leerling-commando's te mixen. Dit is uiteraard veel complexer dan twee zenders bemonsteren en enkele kanalen van de leerling en enkele kanalen van de leraar in een nieuwe pulstrein samenvoegen.

Van de week aan het proberen geweest met een 3010. En inderdaad het gaat niet. Het is alleen maar mogelijk om de functies gedefinieerd aan de knuppels over te geven aan de leerling. Hierdoor stel je de knuppels van de leraar dus buiten werking.
MC4000 niet geprobeerd maar zal wel hetzelfde zijn.

Rick

Ja, dat is ook zo: de mc-4000 kan dit ook niet. Alleen Futaba kent deze functie.

Hans Delemarre

Back