Kan deze vliegen??

Ik ben een leek op heli gebied, maar ik vroeg me af of deze ook kan vliegen?

Alles draait op volle toeren maar komt niet los v/d grond, of is het speelgoed?

Er zit een 2 kanaals zender bij, maar dan weet ik niet meer.

Ik heb een sim daar lukt
full
het me om een beetje te hooveren.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
bvd Theo.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Theo,
Die van mij vloog. Maar het is echt speelgoed en een ramp. De eerste ging buiten bereik en storte neer. De tweede ging fout met de motor. Je kan hier niet goed mee vliegen omdat er geen voor en achteruit op zit. Het komt misschien wat negatief over maar je hebt veel meer plezier aan een 3ch helikopter van silverlit.

Gr Geert

Hoi Theo,
Die van mij vloog. Maar het is echt speelgoed en een ramp. De eerste ging buiten bereik en storte neer. De tweede ging fout met de motor. Je kan hier niet goed mee vliegen omdat er geen voor en achteruit op zit. Het komt misschien wat negatief over maar je hebt veel meer plezier aan een 3ch helikopter van silverlit.

Gr Geert

dat vermoeden had ik al, als speelgoed is hij ook gevaarlijk.

Ik ga hem demonteren,
bedankt.
Theo.

Zo te zien moet ie wel kunnen vliegen, iemand heeft zelfs een stukje tape op dat rechter gewicht gedaan. Was een poging om uit te balanceren misschien?

Lijkt mij ook dat ie gewoon kan vliegen,
en waarom zou die niet voor of achter uit kunnen ?

Maar 2 kanalen, dus hoog/laag en links/rechts waarschijnlijk.

Precies, en om toch vooruit te kunnen hebben ze gezorgd dat het zwaartepunt wat naar voren zit, zodat de heli altijd vooruit gaat. Stil op de plek hoveren is met zo'n 2 kanaals niet mogelijk. Wil je echt een beetje meer aan vliegen proeven, neem dan minimaal een 3 kanaals, zoals de Syma S107 of de Phantom/Phoenix 6010.

Zo te zien moet ie wel kunnen vliegen, iemand heeft zelfs een stukje tape op dat rechter gewicht gedaan. Was een poging om uit te balanceren misschien?

Ik heb hem uit geprobeerd, kwam 0,5 mm van de grond met volle accu,
en draaide alleen om zijn as.

ik heb hem gedemonteerd.

Groet Theo.

Maar 2 kanalen, dus hoog/laag en links/rechts waarschijnlijk.
AHa dank U (weer wat geleerd) , ik wist werkelijk niet dat die er ook waren :oops:
en dacht ik nog wel dat ik een coaxiaal pro was :p

Oo heb je al een anderen batterij geprobeerd ?
ik had gisteren ook een van mijn coaxiaal heli's die niet meer van de grond kwam,

en de reden was dat de batterij gewoon weg gaar was...

Precies, en om toch vooruit te kunnen hebben ze gezorgd dat het zwaartepunt wat naar voren zit, zodat de heli altijd vooruit gaat.

Als je de tape bedoeld is dat niet waar. Dat is een stabilisator waar de tape op zit. Die draait als het goed is gewoon mee. Door de vaart die de weiken maakt blijft die gewoon recht. En als het wel zo was zou de heli heel erg gaan schomelen omdat het plakkertje 360 graden mee beweegt.

Als je hem naar voren wilt laten vliegen moet je gewicht in de kap stoppen of gewicht aan de voorkant er op plakken.

Gr Geert:p

Back