Kan een Eco 8 met 90 graden swash op een Mc14 zender?

• Topicstarter Topicstarter madmax
  • Startdatum Startdatum
M

madmax

Guest
Hoi,

Ik heb laatst een 2e hands Eco 8 aangeschaft.
Hier zat een mc 14 zender van Graupner bij waar de accu van leeg was zodat alle programma's gewist waren.
Nu heb ik geprobeerd om het hele spul werkend te krijgen (er zit nog een originele 90 graden tuimelschijf op de Eco) maar ik vraag me af of de mc 14 dit wel ondersteund.
Gelukkig is er nu 1 kogeltje van de schijf gebroken dus heb ik een goede smoes om een andere te kopen :wink: ,maar wat is nu het slimste?
Een originele of een alu 120 graden schijf?

Alvast bedankt voor de reacties!

Michel

Hoi Michel (mooie naam! ;) )

Ik heb zelf geen ervaring met een Graupner MC-14. Ik neem aan dat je de handleiding heb doorgelezen? Ik heb even online voor je gezocht naar een handleiding, maar niet gevonden.

Het lijkt mij dat de zender 90 graden tuimelschijf aansturing zou moeten ondersteunen. Beetje raar anders als deze bij je heli zat.

90 graden Tuimelschijf aansturing is de meest standaard aansturing die je maar kan bedenken. Zelfs met een niet-heli-zender is dit nog te realiseren (als je maar genoeg kanalen hebt. 5 voor CP)
120 graden aansturing is al weer een stuk ingewikkelder. Dan moeten 3 servo's met elkaar gemixt worden.

Wil je dus voor save gaan dan zou ik voor de 90 graden tuimelschijf gaan, of even wachten op iemand hier die wat meer weet over de MC-14.

Wat ik ook vreemd vind is dat al de programma's gewist zijn. Dit hoort niet te kunnen. ookal haal de de accu er helemaal uit. Misschien zit er een extra batterijtje in die leeg is.

Kijk je heli ook even goed na, of nog beter: laat je heli goed nakijken door iemand met wat heli ervaring. (waar woon je? misschien is er iemand hier op het forum die bij je in de buurt woont) Dat er een bal van de tuimelschijf af gebroken is, is ook niet zonder reden. De vorige eigenaar zal er hoogst waarschijnlijk wel mee gecrashed zijn.