Kan een Eco 8 met 90 graden swash op een Mc14 zender?

• Topicstarter Topicstarter madmax
  • Startdatum Startdatum
Hij heeft gevlogen!!!!!!!!!!(eindelijk) :D

Nou ja, gevlogen, hij is 2 meter de lucht in gewaggeld en ik kon hem zelfs een beetje recht houden haha. :roll:
Het heeft even geduurd (stond nog een Dodge die wat aandacht nodig had), maar vanmiddag heb ik 2 minuten kunnen testen.
Helaas is de accu dus echt kapot en zal die er een nieuwe in moeten en de hoofdrotoras is ook krom maar die heb ik nog een rechte.
Toch viel het allemaal reuze mee.
Hij schudde wel behoorlijk en ik had totaal geen toeren op de hoofdrotor maar over het algemeen was de eco goed onder controle te houden.
Ik heb hem nu met de mechanische mixer opgebouwd en gevlogen en het viel niet tegen.
Wel behoorlijk fel op de uitslagen maar dat vind ik niet verkeerd.
Nu nog een 120 graden swashplate of erachter komen hoe ik 90 graden op de MC14 kan instellen en alles is weer 100%.

Groetjes Michel

Hoi,

iik vlieg zelf ook met een eco 8 en had zonder de mechanische mixer hetzelfde probleem...
Nu staat er in de bouwbeschrijving de lengte voor de armpjes waarmee je de swashplate aanstuurt, 77mm geloof ik...

Nu goed lezen en er staat ook dat die lengte verschillend is bij het gebruik van andere servo's, wat belangrijk is is die 17mm afstand tussen swashplate en frame die op dezelfde pagina staat...dit betekend dus dat die armpjes soms maar 70mm ofzo hoeven te zijn afhankelijk van de gebruikte servo's...

Wanneer de afstand tussen swash en frame idd 17mm is en daarbij de servo hevels horizontaal en in center staan (mechanisch) zul je zien dat er niet te grote of te kleine uitslagen gegeven worden (zodat de swashplate de kop niet haalt bijvoorbeeld...)

Probeer het eens...voor de mechanische mixer hetzelfde...de gegeven maten van de stangen is gebaseerd op de servo's die hun aanbevelen...

succes :wink:

Ow ja en voor de aansturing met de mechanische mixer heb je volgens mij zelfs helemaal geen mixers van je zender nodig, toen ik nog met de mechanische mixer vloog stonden er total geen mixers aan in mij zender...

Back