Kan een lipo 0 ohm weerstand hebben

Ik heb net mijn gens ace 2200 30c 3s lipo geladen.
Nu hebben cel 1 en 2 2 ohm weerstand en cel 3 0 ohm weerstand.
Kan dat???

Met een gewone ohmmmeter kan je geen inwendige weerstand van Li-Po cellen meten. De meter gebruikt voor het meten van weerstand een ingebouwde batterij en de spanning van de Li-Po cel beïnvloed de meting.

Sommige laders kunnen aan de hand van metingen en berekeningen bij benadering de inwendige weerstand van accucellen bepalen. De gemeten waarden liggen in het milliohm gebied.

Ik heb net mijn gens ace 2200 30c 3s lipo geladen.
Nu hebben cel 1 en 2 2 ohm weerstand en cel 3 0 ohm weerstand.
Kan dat???

2 Ohm weerstand ?? .... de accu moet een (bijna) onmeetbare weerstand hebben om 30C te kunnen halen ... bij 2 Ohm per cel zou je accu maximaal 2A (0,9C) kunnen leveren

En al zou het wel kunnen, de nauwkeurigheid en range van gewone meters zijn niet geschikt voor zinvolle meting van lage weerstanden. Je zou een milli-Ohm meter moeten gebruiken.

Sorry sorry............ik bedoel natuurlijk alles in milli ohm.
Dit wordt aangegeven door mijn lader.
Toen de accu nog niet opgeladen was......waren de waardes 2,3,2 milli ohm

Idd niets mis mee. Zelfs heel mooie waardes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was toen die nog niet opgeladen was verteld bassman.

Blijkbaar na opladen 1 cell 0 Ohm.
Alles heeft weerstand dus dit kan niet. (Theoretisch, want bv jou afgelezen waarde kan 0.4 mOhm zijn geweest wat de lader dan weergeeft als 0 mOhm)

... Alles heeft weerstand dus dit kan niet. ...
Nog nooit van supergeleiding gehoord? een Nederlandse "uitvinding" van de heer Kamerlingh Onnes uit 1911 (dus ruim 100 jaar oud) ... supergeleiding op kamer temperatuur is nog niet vastgesteld, maar kan misschien "per ongeluk" onstaan in de Lithium accu :-) ... kan de Nobel prijs opleveren ... ;-)

Back