Kan hier een zenoah in?

Hallo allemaal,

ik heb laast van een kennis een speed boot gehad (1m43 lang 42cm breed)
boot2.JPG

nu zit er een 15cc nitro in maar aangezien ik helemaal niks met nitro doe (rij met fg auto's)
en ik nog een zenoahtje op de plank heb liggen, dacht ik laten we die er in zetten.
boot4.JPG

alleen is deze schroefas daar wel geschikt voor? vindt hem een beetje dun, of kan dat gewoon?
boot3.JPG

volgende vraag kan ik die uitlaat gewoon op een 23cc zetten?
boot4.JPG

Roer en dergelijke staan niet op foto maar heb ze wel.
Nu gaat er eerst een luchtgekoelde zenoah in als ik het leuk vindt later een pum versie.
zijn er nog dingen waar je specifiek op moet letten?

mvg.
mark

mocht er nog iemand interesse hebben in een Webra 91 watergekoeld nitro motor ingoede staat met uitlaat?
mischien kunnen we iets ruilen ofzo....

Hoi Mark,

qua formaat kan het prima om er een G260 in te zetten, maar of het de moeite is..?
De aandrijving moet sowieso vervangen worden, dit gaat voor een zenoah nooit werken. Deze is binnen 3 sec kapot, zeker door die rare hoek die erin zit.
Je zal gebruik moeten gaan maken van een oppervlakte aandrijving. Dit kan door middel van een drive of een strut te gebruiken. Een strut is goedkoper in aanschaf, maar word op mono's eigenlijk niet gebruikt. Op Ebay zijn tegenwoordig trouwens veel spullen te vinden voor weinig. Kijk bijvoorbeeld eens bij de 'Head of the River' shop op Ebay.

Verder zie ik dat alle hoeken van het onderwaterschip rond zijn, deze horen scherp te zijn voor een goed vaargedrag. En lijkt het zo of is de onderkant (kiel) hol?

Ik heb zo mijn twijfels over de romp, maar als je er echt mee wil varen kan je het proberen. De gekochte motor en hardware is tenslotte altijd over te zetten naar een andere romp

Veel info kan je ook hier op doen: www.xtremercboats.com

groeten Jurriaan

hallo

wat me opvalt zijn die twee zwarte lijnen in de kiel langs binnen
hebben ze die boot om de een of andere reden daar door willen zagen ????
een zo krachtige motor in deze boot moet wel de juiste as hebben want anders is het direct vuilbakken materiaal
ook de prop's die je der onder gaat zetten moeten van een hoge qualiteit zijn
een dog drive zou ik zeker monteren dan kan je schroef nooit los slaan

groetjes raf

Denk dat ik blij ben, dat ik hem gekregen heb.
Ik vondt die as ook een beetje dun 5mm maar ja gaat eens kijken wat ik kan doen en of gaan doen, een quick fix zit er niet in.

@virgil
doe eens een bod

@Jurriaan

heb jij misschien wat voorbeelden van wat voor aandrijving ik kan gebruiken (websites)
boten is helemaal nieuw voor me heb geen idee wat ik daarvoor zou moeten hebben.

mvg mark

Back