kan iemand me helpen?

Discussie in 'Speedboten' gestart door nitrohammer, 28 jun 2010.

  1. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    ik heb al een tijdje een nitro hammer bootje.

    3jaar terug ofzo is dezen vast gelopen, op hol geslagen doordat de abi uit stond :p stom.

    het motorje is gerepareerd en toen hadden we weer even gevaren, hij heeft al die tijd daarna stil gestaan 3 jaar ong.

    van de week dacht ik ga weer een proberen, nieuwe batterijen gekocht , oplaadbare, en nieuwe brandstof.


    hij starte vrijwel meteen.

    eerst hebben we hem afgesteld op de kant zodat hij in een keer vloeiend naar ze top ging met koeling van perslucht.

    maar als we wilden gaan varen doe je die kap er op en dan gaat ie even hoog stationair draaien en valt hij uit.

    we hebben bovenop in de afdek kap een gat geboord voor meer lucht( dit kan als het goed is geen kwaad want het word zelf aan geraden door de fabrikant )

    na wat varen stopte hij er zomaar mee en reageerde niet lekker op het gas, als je vol gas hebt dat doet hij het goed als je dan gas los laat en weer gas geeft pakt hij hem af en toen heel slecht op.:confused:

    ik ben net achtergekomen dat het uitlaat spruitsukje niet lekker vast zit heeft dit veel invloed kwa tegendruk enzo>??:confused:

    en me servootjes die gaan niet soepel, heel schokkerig bij open en dicht en ook bij neutraal vernadert hij steeds van positie, ik weet niet of dit duid op lege bats of vocht??:confused:

    sorry voor het lange verhaal bedankt als je het gelezen hebt en mischien me kunt helpen.

    BEDANKT!

    daan
     
  2. mkabel

    mkabel

    Lid geworden:
    1 sep 2008
    Berichten:
    597
    Locatie:
    nieuwegein
    dat je uitlaatje niet goed erop zit zou effect kunnen hebben dat er minder druk in de brandstof tank komt.
     
  3. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    ja daar had ik nog niet eens aan gedacht, nou bedankt ik ga het morgen middag na school wel even proberen.

    hij moet gewoon goed lopen ik wil niet steeds in met roeibootje dat andere bootje ophalen lol
     
  4. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    ik heb hem vast gezet het is nu alleen niet zo moi weer het regent hier...
     
  5. RIES123

    RIES123

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Schoonhoven
    probeer de motor onderin ook wat meer brandstof te geven volgens mij heb zo'n dingetje een L en H stel schroef dan moet je de L hebben elke keer een klein stukje open en dan nog us proberen op de kant moet hij dan een btj moeilijk doen om erop te komen (niet te moeilijk natuurlijk maar dat hij even zoiets heeft van het duurt ff)
     
  6. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    is dit een heel klein zwart schroefje?

    hij heeft aleen dat zwarte schoefje en een hoge snelheidsnaald.
    ik dacht dat die kleine zwarte samen met je trimmer op je afstandbediening stationair was.
     
  7. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    nadat ik me uitlaat heb vast gezet deed hij het meteen al een stuk beter, goede hoogte kwa toeren vind ik en hij hij reageert vel op het gas.

    motorje even op de kant warm laten draaien kap erop en varen
    maar als ik een paar rondjes volgas hou dan begint hij een beetje in te houden.
    alsof hij dan minder brandtof krijgt.

    dit is bij volle tank maar ook als hij half vol is, het lijkt net of hij dan minder branstof krijgt.

    ik heb verschillende standen van de hoge snelheidsproeier gebrobeerd.

    bij 2 slagen en meer is het duidelijk te veel hij verzuipt dan zowat en heeft totaal geen reactie op het gas.

    bij 1 en een kwart slag doet hij het het best.

    als ik vaar zie je uit de boot een straaltje komen van de koeling en de drukslangetjes van het uitlaatje naar de tank is ook goed.

    zou het kunnen komen doordat er mischien wat vocht in de boot komt??

    als hij begint in te houden kan ik nog wel blijven varen maar het toerental begint te schommelen, als ik stop en de kap eraf haal zitten er ook geen luchtbellen in te toevoer slang van de brandstof...

    heeft iemand nog een goude tip of weet iemand wat dit kan zijn?

    ik kan het over een paar dagen dan proberen want ik ben tegen een karper aan gevaren die begon hevig te spartelen.
    me roer is afgebroken dus daar heb ik meteen 2 nieuwe voor besteld.`

    mvg daan
     
  8. RIES123

    RIES123

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Schoonhoven
    als hij niet reageert op je hoge toeren afstelling dan loopt hij te arm onderin zoals ik al zei maar ik weet niet wat voor motortje het is dus als je even een foto post kan ik misschien zien welke schroef het is
     
  9. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    hoe kan je foto`s hier in een bericht zetten?
    ik weet niet wanneer ik weer kan proberen, me vader heeft gister avond meteen nog 2 nieuwe roertjes besteld.
     
  10. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    [img ]http://www.voorbeeld.nl/plaatjehier.jpg[ /img] zonder spaties ertussen dan
     
  11. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    http://www.aquacraftmodels.com/boats/aqub26engine.jpg


    die hoge is de hoge snelheidsschroef die ik gebruik om af te stellen.
    en naast de kelk (lucht inlaat) zit een klein zwart schroefje waar ik niet van weet wat dat is.

    helemaal rechts zie je nog een schroef vor een platte kop schroevendraaier maar dat is denk voor de borging van de gashendel zegmaar.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2010
  12. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2010
  13. djrozoho

    djrozoho

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    169
    Locatie:
    Zwevegem, Belgie
    Om even een antwoord te geven op je vraag.

    die kleine zwarte schroef is je zogenaamde stationair stop schroef.
    de schroef geeft je de mogelijkheid om de gasklep (bijna) helemaal te sluiten zodat je met je zender op de trim de motor kan stoppen.

    misschien kan DIT je helpen?

    groetjes robert
     
  14. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    ja oke dat snap ik maar mijn probleem is dat ie naar een tijdeje begint in te houden.
    evengoed bedankt voor je reactie.
     
  15. djrozoho

    djrozoho

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    169
    Locatie:
    Zwevegem, Belgie

    ik had het gelezen inderdaad,

    de link is naar een manual van de motor waar ook de gegevens staan wat de basis instelling is.

    misschien kan je het eens proberen.
     
  16. RIES123

    RIES123

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Schoonhoven
    hoi srry van de late reactie maar die schroef voor een platte kop schroevendraaier dat is de onderin afstelling.
    dat kleine zwarte schroefje is je stationair afstelling, maar geef de motor onderin dan gewoon wat meer en probeer het nog een keer ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2010
  17. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    die met je platte kop schroeverdraaier (de idle mixture screw ) die zit toch op je gasschuif zeg maar een ja gashendelarm om het zomaar te noemen, kan je deze verstellen dan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2010
  18. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Hier wat voorbeelden, want weet niet precies welke carb er op zit :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Let op. er zijn ook carb die een klein zwart schroefje hebben voor de LSN (vooral de wat oudere carb)
     
  19. nitrohammer

    nitrohammer Guest

    met een low speed needle kan je toch brandstof onderin regelen?
     
  20. RIES123

    RIES123

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Schoonhoven
    ja met de low speed regel je de onderin afstelling heb je het al geprobeerd? hoe vaart hij nu ?
     

Deel Deze Pagina