Kan iemand me vertellen welke vliegtuigen?

• Topicstarter Topicstarter brandtair
  • Startdatum Startdatum
B

brandtair

Guest
Ik ben nu twee jaar aan het vliegen met allerlei soorten vliegtuigen en vraag me af wat het beste vliegtuig is om te beginnen met f3a vliegen.
Heb al een epo parkzone extra 300, maar wil starten met balsa.:)

Laatst bewerkt door een moderator:
je bedoelt f3a ;-)

ik heb zelf een angel s30 van sebart wat ik echt een super kist in alle opzichten vind
nog geen dag of seconde spijt gehad dat ik hem heb gekocht vliegt super strak maar ook lekker 3d 8)

ziet er goed uit en de prijs klasse lijkt me ook gunstig.
bedankt voor de tip.

ik heb zelf er een hacker a30 14l in zitten maar die is net ietsje te klein om lekker uit een hoover te trekken daarom raad ik je een iets grotere motor in te zetten

deze setup raad ik je aan:

A30-10 XL V2 | Hacker A30 | Motoren

DYMOND EXPERT 60 S | DYMOND brushless | Flugregler | E-Regler | Elektronik
Hyperion shop
op een 14x7 apc

verder heb ik 4x hs 65 hb servo's er op zitten die zeer snel en perfect centreren

Servo HS-65HB (mit Karbonite-Getriebe) | HITEC | Servos | Elektronik

ik vind het een super kist om mee te vliegen die elke keer mee naar het veld gaat en ook met wat wind is hij nog te vliegen.
op zijn kop vliegt het model het zelfde als rechtop en door het kleurenschema is het verschil tussen onder en boven zeer duidelijk

ik raad je hem van harte aan maar je moet wel bedenken dat het model wel stuk is als je hem crashed

ook zal ik de wielkapjes er direct afhalen mits je een asfaltbaan tot je beschikkingen hebt anders zijn die in no time stuk.

Zou zelf eerder voor 1 van de kisten uit de 50E serie van sebart kiezen.
Lees de Wind S of de Angel.

Zijn iets minder zenuwachtig als de kisten uit de 30 serie.
Wat ook een "groot" voordeel is, is dat de kisten zelf wat groter zijn, voor een F3A programma heb je aardig de ruimte nodig en hier is een iets grotere kist echt een voordeel!

Vliegen super op 5S en gaan als de brandweer op 6S.

Succes met de keuze en de eerste stappen in F3A!

Back