Kan iemand mij helpen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Coenvandijk005, 19 feb 2019.

  1. Coenvandijk005

    Coenvandijk005

    Lid geworden:
    19 feb 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Culemborg
    Ik wil graag een rc auto kopen maar weet nog niet wat voor een;) Ik ben 15 jaar en ben nieuw in deze hobby, heb alleen toen ik klein was voor een euro of 80 een auto gekregen maar die had ik snel kapot gemaakt:) ik ben op zoek naar een offroad buggy van ongeveer 250 of 300 euro. Het liefst wil ik een wat grotetere auto van ongeveer 50 cm een 1:8 dus. Zit alleen te twijfelen tussen een electro(brushless) of een nitro, ik weet dat dit nogal een groot verschil is. Wat zouden jullie aanraden voor een beginner? ik ben best wel technisch en ik weet veel dingen uit te vogelen. is nitro erg moeilijk met starten en onderhoud? Ik vind een nitro auto namelijk wel een stuk gaver. Wat voor auto kunnen jullie mij dan aanraden? Ik had zelf al bij conrad gekeken en vond dit wel interessante modellen:

    https://www.conrad.nl/p/reely-gener...-incl-accu-oplader-en-batterijen-voor-1661756

    https://www.conrad.nl/p/reely-gener...itro-buggy-4wd-rtr-24-ghz-gelimiteerd-1650150

    https://www.conrad.nl/p/tamiya-neos...-4wd-bouwpakket-24-ghz-exclusieve-set-1893069

    Ik weet dat reely een minder goed merk is. Maar ik vond dit toch wel erg interessante auto's, vooral die van 230 euro, een goed uitziende 1:8 buggy die al mijn eisen heeft, een brushless, 3s accu met lader inbegrepen, 4wd en 50 km/h wat mij een prima snelheid lijkt.
    Hebben jullie misschien nog ideeën of auto's laat het me even weten!!
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2019
  2. marinj

    marinj

    Lid geworden:
    4 dec 2008
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Sneek
    Ik zou toch voor een elektro 1/10 Traxxas of Arrma gaan, prachtige wagens, veel keus in alle prijsklasse,s en onderdelen makkelijk verkrijgbaar.
    Een Rustler heb je al voor rond de 200,- (ff googlen) en kan je heel veel ervaring mee op doen. ook met sleutelen.
     
  3. sitmark

    sitmark

    Lid geworden:
    8 mei 2008
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Bornem Belgie
    Dag Coen,
    Ik kan de opmerking van hierboven enkel maar beamen!
    kijk gerust eens: https://www.trxxs-winkel.be/200-tot-300-c-1575_1577.html
    -->let wel dat daar meestal 'beginners' batterijen en electronica bij zitten, je kan later nog eenvoudig upgraden naar beter.

    op je keuzes tot nu toe: Reely: een merk war ik niemand op de tracks mee zie rijden. Op zich zegt dat genoeg?
    Tamiya neo scorcher: super karretje, indien je een tamiya fan bent en niet van zin om er effectief mee te gaan rijden. Je zal er wel ongetwijfeld veel van leren want je zal hem stuk rijden en (veel te dure) onderdelen kopen. (been there-done that- still love tamiya?)
     
  4. Coenvandijk005

    Coenvandijk005

    Lid geworden:
    19 feb 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Culemborg
    Ik twijfel totaal niet aan de kwaliteit van traxxes hoor maar er zit gewoon niet echt een interessant model in hun assortiment voor mij, een bandet zou in de buurt komen alleen dat vind ik een te kleine buggy, die ook maar 2wd en een brushed moter heeft, met een brushless motor gaat die veel te ver over mijn budget.

    Arrma heeft wel interessante modellen! Voor mij dan de typhon 3s brushless, hij gaat wel een stuk over mijn budget en hij lijkt heel erg op de reely generation x 3s brushless, de arrma gaat wel heel wat sneller. Maar de reely kost 230 met een 3s lipo en lader, de arrma kost 339 exclusief lipo.

    https://www.toprc.nl/arrma-typhon-3s-blx.html

    https://www.conrad.nl/p/reely-gener...-incl-accu-oplader-en-batterijen-voor-1661756

    Zou de reely veel onder doen aan de arrma voor dat prijsverschil? En waarom zou ik de reely niet nemen Of hebben jullie nog andere auto's in deze klasse. Laat het me even weten
     
  5. marinj

    marinj

    Lid geworden:
    4 dec 2008
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Sneek
    Reely is meer een wat "speelgoed"merk. kom je volgens mij ook niet tegen in de betere RC shop.
     
  6. Coenvandijk005

    Coenvandijk005

    Lid geworden:
    19 feb 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Culemborg
    Wat houd het "speelgoed" merk in?
     
  7. corné 1981

    corné 1981

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    92
    Kijk anders ff naar LRP is ook wel een goed merk voor een nette prijs of Team C/Absima , HPI een van mijn favorieten maar is ongeveer evenduur als Traxxas.

    De keuze is natuurlijk geheel aan jou maar onthoud goedkoop is duurkoop.
     
  8. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Hoi Coen,

    Je geeft zelf al aan dat je redelijk technisch bent en sleutelen geen probleem. Waarom wil je dan voor een nieuwe auto gaan die misschien net niet helemaal aan je wensen voldoet maar omdat het budget het niet toe laat het maximale is wat je voor jou budget kan kopen.
    Waarom kies je dan niet voor een auto die in de basis wat beter is maar omdat hij 2de hands is misschien wat aan gesleuteld moet worden.
    Wat vaak wordt vergeten bij de aanschaf van een auto is de verkrijgbaarheid van onderdelen, wat wel een hele belangrijke factor zou moeten zijn bij de aanschaf van een auto.

    Dus naast het bezoeken van een RC club is het dus ook belangrijk om te kijken wat de lokale RC winkel op voorraad heeft.
    Neem eens de moeite om contact op te nemen met RC Club bij jou in de buurt. Vraag daar eens gericht naar informatie. (mijn ervaring is dat mensen op de vereniging hun ervaringen graag met je delen)


    Wat Marinj denk ik bedoeld met speelgoed merk is dat die merken vaak niet alle onderdelen als spare parts verkopen van een auto. op het moment dat je dan ook het "verkeerde" onderdeel kapot hebt je de gehele auto moet afschrijven. bij de "echte" RC merken zijn alle onderdelen wel als spare parts te verkrijgen.


    O Ja, benzine of electro?
    kijk daar vooral naar de mogelijkheid die je hebt om te rijden. Nitro dicht bij een woonwijk of sportcomplex werkt vaak ook niet.

    Dus helaas geen antwoord maar nog meer vragen die alleen jij beantwoord kan krijgen.
     

Deel Deze Pagina