kan ik als beginner met een soortgelijke vliegtuig beginnen?

Kopen kan je alles :D

Zo lang die op de kast staan kan je er plezier van hebben.

Als je er mee probeert te vliegen met 0 ervaring gaat het geld kosten.

Leren vliegen doe je met een trainer.

Mvg Johan

Ik zou gewoon met een simpel bovendekkertje beginnen, en zorgen dat je die goed onder de knie krijgt... daarna komt snelheid en geluid wel;)

Anders is het heel kort snelheid en geluid (boem).

Maar kijk eens bij de beginners toppic... genoeg info daar

Als je echt wilt weten nee, je stijgt er mee op en waarschijnlijk crash je hem gelijk heb je hooguit 15sec gevlogen. Je moet een Rc vleigtuig niet onderschatten, want het is en blijft een vliegtuig. Begin nou eerst maar met een vliegtuig wat ook nog redelijk lang in de lucht blijft ook zonder gas te geven dan kan je het een beetje onder de knie krijgen als je dat foutloos kan ben je pas toe aan zoiets.

neergestort-tijdens-opstijgen-en-weer-neergestort

Lees dit maar eens dan weet je denk ik genoeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom neemt nou niemand eens de moeite om ook maar 1 topic over beginnen met vliegtuigen door te lezen voor de eerste post te plaatsen.

Binnen 5 min weet je welk model geschikt is en welke niet.

En dan in bv een andere topic. Probeert iedereen zo'n persoon een beetje opweg te helpen en dan gaan ze er maar weer vandoor.

Persoonlijk mag van mij het woord beginner en de hele topic gedelete worden. Er is toch niemand die er wat mee doet.

Niet persoonlijk bedoeld aan de topic starter, maar ik en vele anderen worden een beetje moe van die topics. Geef je antwoord doen ze er vaak niets mee, zeg je niets dan schoppen ze de topic na 30 min omhoog met de reactie : Niemand?

Neen een Jet is geen beginners model.
modelbouw-winkels.startpagina.nl

Wat wel. Zie de overige 6593 topics met diezelfde vraag.

Gr. Dennis

Ik bedank jullie voor de tip en wat is een aanrader? ( naam of website )
Handiger om eerst de sticky's/belangrijk discussies vastgepind bovenaan het beginners subforum te lezen, scheelt jou (en ons :mrgreen:) veel vragen en tijd. EN je kunt gerichter vragen stellen. Win-win situatie :) En je krijgt al antwoord op vragen die doorgaans pas NA een crash gesteld worden. Nog win-winner. Dan is er nog de FAQ sectie, wat technischer. Beetje bladeren daar zodat je weet wat er staat, beetje lezen ook.

edit: ik vergeet het antwoord op je vraag.
Een beginnerstoestel is een hoogdekker, eigen-stabiel, kan tegen een stootje (zonder zwaar te zijn, crashbestendig is onzinnig), niet snel en doorgaans buitengewoon uncool.

Laatst bewerkt:
is het niet mogelijk om een vliegtuig te ontwikkelen die er realistisch of sportief uitziet en die goed te vliegen is door een beginner.
als je dat hebt verdien je wel goed denk ik.
ik bedoel iedere beginner komt hier en vraag naar een sportief en realistisch vliegtuig.

mvg david

Vliegtuig ontwerp is compromissen. Je kan niet EN EN EN.
Het gaat ook niet om hoe het eruit ziet maar wat het doet. Wat stoort is de benadering van vliegen door sommige mensen. Je moet gewoon voorbereiden, controleren, oefenen.
Het is geen auto...

Nee maar ff serieus je moet gewoon de normale weg volgen om te leren vliegen. Als je goed bent leer je in minder lessen vliegen dan iemand die minder goed is. Als je al die zooi zelf moet betalen wil je het niet stuk hebben lijkt mij. En voor de eer he, ik wil geen crashes op mn naam ;-)

ja, ik snap het.
maar als je een vliegtuig bedenkt die erg realistisch is enzo maar wel het zelfde vliegt als bijv een easystar. dan verdien je wel goed omdat iedere beginner wel een mooi realistisch vliegtuig wilt. snap je?
dus ik ben het helemaal met je eens.

@han: natuurlijk wil ik rijles in een ferrarie:D, wou jij dat niet dan?

mvg david

haha, ja.maar ik krijg me de rijlessen enzo van mijn ouders, dus veel keus heb ik eigelijk niet (of ik moet het zelf betalen)

ik heb met de parkfun fusion zelf leren vliegen en hij is nog steeds in een mooie staat, dus het kan wel. uiteraard wel 2 maandjes op de simulator geoefend.

mvg david

Waarom neemt nou niemand eens de moeite om ook maar 1 topic over beginnen met vliegtuigen door te lezen voor de eerste post te plaatsen.

Binnen 5 min weet je welk model geschikt is en welke niet.
............................................

Wat wel. Zie de overige 6593 topics met diezelfde vraag.

Gr. Dennis

+1

Uiteraard alle begrip en het respect voor de beginners maar ik kom persoonlijk alleen nog maar in het beginners subforum als ik een pakkende titel zie (die vaak dan toch nog terugvalt in die 7385828 soortgelijke topics) of als ik weer eens goed wil lachen als een Pro met 2,5 week ervaring een andere nieuwe aanspoort om een stuk speelgoed te kopen.

Begrijp me niet verkeerd en dit alles is niet gericht aan de TS maar de echte functie van dit subforum is me soms niet duidelijk.
En dat is jammer omdat dit juist een heel belangrijk subforum is.

Kan een 'nieuwe' niet eerst verplicht een aantal stickies door moeten lezen alvorens hij een topic mag starten?

+1
Kan een 'nieuwe' niet eerst verplicht een aantal stickies door moeten lezen alvorens hij een topic mag starten?

Ze scrollen erdoorheen en klikken dan op oke :-D

Zie het als natuurlijke selectie: diegenen die zomaar iets kopen en de grond in vliegen stoppen er lekker snel mee en daar heb je verder geen last meer van.

Ik stoor me wel degelijk aan die types die meteen een "vet" vliegtuig willen. Wat denken ze wel niet? Zijn van het slag van: ik lees de handleiding niet, ik kom er zelf wel achter, want zo slim ben ik.. Of als ze erachter komen hoe het werkt een grote mond geven dat het niet logisch in elkaar zit..

Vliegen is gewoon niet voor iedereen.

Zie het als natuurlijke selectie: diegenen die zomaar iets kopen en de grond in vliegen stoppen er lekker snel mee en daar heb je verder geen last meer van.

Ja maar als er een manneke komt van een jaar of 14 die echt interesse heeft in de sport en hierdoor een verkeerde start krijgt en dan stopt (op verkeerde gronden) dan zou ik dat weer doodzonde vinden.
Zonder de juiste begeleiding vergaat zijn interesse in de hobby.
En zulke jeugd is hoe je het ook bekijkt toch wel de toekomst van onze hobby.

Vroegâh......toen had je nog 'echte' modelvliegtuigen die je eerst nog moest bouwen en toen was de grens duidelijker.
Nu stap je de eerste de beste Intertoys binnen en 3 tientjes later heb je iets wat 'vliegt' en wat ze dan een modelvliegtuig noemen. :teacher:

;)

Back