kan ik "beast X" enkel als gyro gebruiken ?

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Vario benzinetrainer. Het is uiteindelijk de bedoeling deze om te bouwen toe een Alouette II, ook van Vario, dewelke zal gevlogen worden met een 3-blads rotorkop, net zoals de echte.
Nu heb ik volgende vraag :
Ik ga voorlopig de trainer vliegen met de bijgeleverde 2-blads rotorkop en heb hier uiteraard een gyro voor nodig. Nu zou ik willen weten of, als ik een “Beast X” koop, het mogelijk is deze voorlopig enkel als gyro te gebruiken en later, bij ombouw naar de 3-blads rotorkop, om te switchen tot stabilisator voor de 3 assen ? Zijn er misschien leden die dit al uitgeprobeerd hebben en wat is hun mening hierover ?

Ja, dit kan.
De BeastX levert hiervoor speciaal een extra kabel om dit te doen.
Erg verstandig om dit te doen als je pas later een FBL conversie wilt doen en NU een gyro nodig hebt.
Zelf heb ik het niet gedaan en ben ik direct FBL gegaan maar het staat uitgebreid beschreven in de handleiding die je zo kunt downloaden.

Walter, heb je toevallig ook enig idee wanneer we de Spektrum satellieten direct in de Microbeast kan pluggen?

Volgens mij kan de Spektrum sateliet erin sinds de 2.0 update. En wanneer de BeastX software beschikbaar is kan volgens mij ook gebruik gemaakt worden van meerbladskoppen.

Zelfs nu zijn er volgens mij al mensen die hem gebruiken met meerbladskoppen.

Kijk enen op het BeastX forum op beastx.com daar vind je heel veel info in de engelse en duitse gedeelte.

Ter informatie.....
  • De BeastX kan worden voorzien van een Spectrum Satelliet. Het wordt echter op dit moment wel aangeraden dit alleen toe te passen bij 250 of 450 size heli's. De satelliet aansluiten kan vanaf BeastX firmware v2.0.0 (evt je BeastX firmwareupgraden). Aansluiten van de satelliet middels verloopkabeltje met artikelnummer BXA76009
  • Je kan de BeastX ook gebruiken als losse Gyro. Hiervoor dien je een apart verkrijgbare kabel te gebruiken. Artikelnummer BXA76001
Wat betreft het gebruik van een meervoudige rotorkop ism een BeastX. Het is mogelijk en zelfs zonder de speciale software die uiteindelijk zal komen. Ik verwijs even naar een Duitse discussie op het BeastX forum waarin een succescolle implementatie wordt besproken. Omdat het vrij veel info betreft is het beter er even rechtstreeks naar te linken: http://www.beastx.com/showthread.php?475-Beast-mit-CopterX-4Blatt-Kopf-möglich&referrerid=994

John

Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om de MICROBEAST BeastX Flybarless System
te gebruiken voor een HK450 Flybarless Head upgrade (T-rex compatible).

Ik ga een HK450Pro bestellen en wil achteraf naar een flybarless systeem gaan.

Hallo Jet Ranger,

Als je wilt weten of je een BeastX kan gebruiken op een HK450, dan is het antwoord....JA....
Een flybarless head plaatsen en je kan aan de gang. De HK450 is gewoon een TRex kloon.
Je kan eventueel direct de BeastX gebruiken als pure Gyro en naderhand omschakelen op Flybarless

Laatst bewerkt:
Hallo Jet Ranger,

Als je wilt weten of je een BeastX kan gebruiken op een HK450, dan is het antwoord....JA....
Een flybarless head plaatsen en je kan aan de gang. De HK450 is gewoon een TRex kloon.
Je kan eventueel direct de BeastX gebruiken als pure Gyro en naderhand omschakelen op Flybarless

thanks

Back