Kan ik de stick van een Slowmo 35mm inkorten?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Rob, 3 okt 2002.

  1. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    M'n Slowmo landde bij de laatste vlucht verticaal en de stick brak (oa) vlak achter de GWS aandrijving (35mm vanaf voorkant stick). :cry: Ik heb het breukvlak recht gemaakt en met een een klein deuveltje de delen weer aan elkaar gezet... maar helaas het is niet echt sterk genoeg. :hammer:

    :help: (ik wil er zaterdag graag indoor mee vliegen)

    Het zou in weze het makkelijkst zijn om de aandrijving gewoon op de kortere stick te zetten (lengte stick incl richtingroer dan 570 ipv 605 mm); ik hoef dan alleen de servostangetjes wat in te korten en de bevestiging is weer sterk. :) Ik kan echter niet inschatten of de vliegeigenschappen hierdoor wezenlijk slechter worden... en ik heb al geen ervaring met indoor! :wink:

    Kan iemand me svp adviseren? Rob.
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Ik maak mij SloMo stick als laminaat va 4 x 5 x 2mm grenen = ca. 4 gram zwaarder gaat nooooooooit meer kapot..rest wel...maar je moet keuzes maken...niet dan..???????
     
  3. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Hoeveel sterkte denk je hier nodig te hebben?? De breuk met secondelijm aan elkaar plakken is meer dan sterk genoeg!! (de lijm heeft meer treksterkte dan het hout dus deuveltje is overbodig)
    Standaard is dat stokje een factor 10 starker dan de belastingen die er bij het vliegen op komen.
    Wij indoor vliegers hebben veel ervaring met ter plaatse uit te voeren noodreparaties dus als je er niet uitkomt; neem maar mee en met een half uur vlieg je gegarandeerd... :D
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden: