kan ik deze dempers gebruiken ????

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
40 cc per cilinder, dempers zijn voor 55cc, dus groot genoeg in ieder geval.
Dat is dan ook het enige wat je er van kan zeggen.;)

thanx heren , ik heb ook nog iemand van mijn club gesproken ( cesar op het forum ) en deze man heeft zelf veel uitlaten gebouwd en getest .
hij gaf idd aan iets groter is geen punt als je de header maar zo lang mogelijk houdt.

Je moet even aan Jan van rc-planes vragen of deze wel minimaal 4 kamers hebben, hij had ook een type die niet door de Nederlandse geluidseisen komt:)

nou ik kijk wel even , als het inhoud dat ik in plaats van 105 euro 239,90 moet neerleggen dan maakt hij maar wat meer herrie hoor !

dat compenseer ik wel met de extra die erg stil is .

er wordt ook overal gevlogen met die rookafbuigers die standaard bij een DLE 55/111 worden geleverd , die cannisters van jan zullen in ieder geval altijd stiller zijn dan dat .

oke maar de canisters zullen zoizo wel een stuk stiller zijn dan die dingen .
als roel zijn kist mag vliegen zo dan kan dit ook wel . :D

ik heb er twee van liggen, van die china potten voor de extra ze moeten nog getest worden, maar dan kan ik je vertellen hoe stil ze zijn ten opzichte van de ks5 dempers ( en die zijn echt niet stil!!!)

hey razor zodra je daar feedback over hebt laat het mij even weten , ik wil wel kijken of ik mijn geld aan iets zinnigs uit kan geven .

bedankt alvast .

ps vanavond 3 vluchten gemaakt met de extra en hij vliegt heerlijk . ;)

Uitlaten die je koopt zijn al klaar .

Die pas je niet meer aan.

Alleen nog de lengte van de bocht . ;)

Mvg Johan

Het enige probleem van de demper fabrikanten is dat ze dempers maken voor een bepaalde range van motoren. Er is er geeneen die bijvoorbeeld speciaal voor een DA-100 o.i.d. een set dempers maakt die stil zijn en goed vermogen leveren. Blijkbaar willen de fabrikanten hier niet de tijd in steken. Jammer. Want je bent haast verplicht om 3 sets dempers aan te schaffen en dan de beste hier uit te kiezen. Blijft een lastig probleem.:(

Er is er geeneen die bijvoorbeeld speciaal voor een DA-100 o.i.d. een set dempers maakt die stil zijn en goed vermogen leveren. Blijkbaar willen de fabrikanten hier niet de tijd in steken.:(

Het probleem is dat niemand dat wil betalen.

Van Zimmermann weet ik dat die voor een bepaalde motor op een bepaalt model uitlaten maakt die precies op die kombi passen. :yes:

Mvg Johan

@Zore.

Leuk zo'n inhoudsopgave, maar hier bouw je nog geen goede stille en vermogende demper mee.
Stelregel is minimaal 20X de cc inhoud van motor als demper volume, en bij iedere 10cc motor volume verhoging, 5 cm meer bochtlengte, in geval van een reso dan hé, en voor gewoon demper functie, voor een 38 ZG b.v. 20 cm bocht, 62ZG 25 cm bocht, 80 ZG 30 cm bocht, kost je wel vermogen maar soms moet je concessies in verband met de beschikbare ruimte in je kist.
4 kamer demper? een paar keerschotten doet al wonderen in de demper, mist op de juiste plaats.
How do I know? heb er vroegah tig gemaakt en er mee gexperimenteerd.
Keep it simple, gewoon een zooitje bochten en rechte pijp bij Dennis bestellen, een stuk of 4 Senseo bussen bij de Blokker halen en knippen en plakken maar, alleen hardsolderen moet je kunnen, nog mooier is puntlassen, mits je die hebt, voor de keerschotten, maar hardsolderen gaat ook.

Prijs totaal? ik schat 50 á 60 euries, voor 2 dempers.

Ger.

Is jullie modelvliegers bekend, de uitlaat afmetingen dus de lengte en diameter van de uitlaatbuis en volume van de kamer dat soort zaken kan je pas maken op de motor? Veel plezier ermee, hier is ie:

http://www.sae.org/servlets/booksto...oadMyItem&prodCd=R-161&pubType=apub&fm=1&bm=0

Back