Kan ik dit als 12v gebruiken ?

• Topicstarter Topicstarter Bronco
  • Startdatum Startdatum
Voor dat geld....

Haalde ik gewoon weer een Graupner, ik heb er al drie jaar twee stuks vol in gebruik......misschien tijdens het draaien maar één accu laden?

Eheli.nl

groet,

Eric

Zo'n "Hong-Kong" lader is een industrie voeding ... die "ergens" ingebouwd moet worden ... op de klemmen N en L staat de 230 Volt en die zijn niet afgeschermd, verder geeft deze voeding 12V, veel "12V" laders vinden dit te weinig en melden "accu leeg" ... verder moet je zo'n voeding permanent belasten met "iets" (b.v. een 20W of grotere autolamp) ....

Zo'n "Hong-Kong" lader is een industrie voeding ... die "ergens" ingebouwd moet worden ... op de klemmen N en L staat de 230 Volt en die zijn niet afgeschermd, verder geeft deze voeding 12V, veel "12V" laders vinden dit te weinig en melden "accu leeg" ... verder moet je zo'n voeding permanent belasten met "iets" (b.v. een 20W of grotere autolamp) ....

Vrijwel helemaal gelijk maar aan de linkerkant zie ik echt een potmeter zitten om de 12V af te regelen. Simpel op 13V zetten lijkt dus mogelijk.

Kortom, bruikbaar, ja. Liever iets anders, ook ja ;)

bedankt voor jullie antwoorden.

Toch nog een vraagje over deze dingen : wat bedoel je met 'permanent belasten met iets" ?

Heb trouwens gezien dat er ook 13.8v versies zijn.

Dat de klemmen niet afgeschermd zijn is voor mij geen probleem, wordt toch ingebouwd.

De prijs en hun afmetingen zijn voor mij interessant (de schroefklemmen trouwens ook ipv slechts één plus en één min uitgang)

Heb de RipMax Pro Peak dual output bekeken, maar denk dat die hoger is dan de Graupner.
Hoogte mag maar max 8,6cm zijn vanwege de inbouw.

Toch nog een vraagje over deze dingen : wat bedoel je met 'permanent belasten met iets" ?
veel geschakelde voedingen gaan er van uit dat ze altijd aan een te voeden apparaat aangesloten zijn, en dus niet zo geschikt zijn als voeding die je aan zet en er waar je dan "zo af en toe" een lader inprikt ... door er permanent een (redelijke) belasting over de + en - te plaatsen ondervang je dit "probleem" ...

Heb trouwens gezien dat er ook 13.8v versies zijn.
Deze zou mijn voorkeur hebben ... benaderd het meest de spanning van een (auto)loodaccu

Laatst bewerkt:
Heb uiteindelijk zo'n 20A voeding met dual output gekocht.

Nu vroeg ik mij af of ik die 'Hong Kong" voeding zou kopen om mijn bandenafdraaier hierop aan te sluiten ?

Wat denken jullie ?

Back