Kan ik hiermee een stoomsloep bouwen?

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door Pim Meijers, 30 mei 2023.

  1. Pim Meijers

    Pim Meijers

    Lid geworden:
    30 mei 2023
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Amsterdam
    23A80E9E-CA08-4601-90C7-4C8AE13923CB.jpeg Goeiedag,

    Mijn naam is Pim Meijers, woonachtig Amsterdam noord, vlak achter de NDSM werf. ik ben een volkomen leek, maar heb tijd om me te verdiepen en heb een passie voor stoom, meegekregen van mijn vader.

    Heb onlangs een model-stoommachine via marktplaats op de kop getikt ( zie foto)

    vraag: kan ik hiermee een motor maken voor modelschip? Zo ja, welke aanvullende onderdelen moet ik nog maken/kopen en waar? Zijn er deskundigen die mij zouden kunnen adviseren?

    mijn idee is om er een stoomsloep van te maken.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2023
    Potter vindt dit leuk.
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heu... welke foto???
     
    Potter vindt dit leuk.
  3. Pim Meijers

    Pim Meijers

    Lid geworden:
    30 mei 2023
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoop dat je deze nu wel kunt zien Brutus.
     
    Potter vindt dit leuk.
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik zie één foto, en dat is alleen een ketel. Daar moet nogal wat bij voordat je daar wat mee kunt aandrijven. Minimaal een brander en gastank, en dan uiteraard ook nog de feitelijke stoommachine zelf.
     
    Potter vindt dit leuk.
  5. Pim Meijers

    Pim Meijers

    Lid geworden:
    30 mei 2023
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Amsterdam