kan ik mijn rustler zender gebruiken met een bandit?

allen,

ik stel me even voor en daarna de vraag :)

Maikel uit omg. eindhoven met een mooie Rustler VXL

Nu wil ik graag een bandit gaan maken vanaf begin. Moet ik hier een losse zender voor gebruiken of kan mijn zender van mijn rustler goed werk doen. ik heb een blauwe versie van de rustler.

waarschijnlijk ben ik erg obvious bezig maar ik ben liever zeker dan onzeker :)

bedankt voor het antwoorden alvast.

De elektronica staat los van de auto, dus heb je in de andere wagen al motor, servo en regelaar, dan kan je gewoon de ontvanger verplaatsen.
Een zender komt samen met een kristalsetje, overeen met precies 1 ontvanger.

Dus heb je een tweede auto, kan je ofwel telkens je ontvanger verplaatsen, of je koopt een tweede ontvanger (al dan niet met een apart kristalsetje)

De elektronica staat los van de auto, dus heb je in de andere wagen al motor, servo en regelaar, dan kan je gewoon de ontvanger verplaatsen.
Een zender komt samen met een kristalsetje, overeen met precies 1 ontvanger.

Dus heb je een tweede auto, kan je ofwel telkens je ontvanger verplaatsen, of je koopt een tweede ontvanger (al dan niet met een apart kristalsetje)

Ik voel me even dom (ben nog niet zo lang bezig), maar als ik het goed begrijp, kan ik niet als ik een blauwe rustler en blauwe bandit heb 1 zender gebruiken als een van de twee uitstaat. OF als er een uitstaat en de kristallen zijn hetzelde in mijn bandit als mijn rustler, kan ik 1 zender gebruiken.

Het komt er op neer dat ik met 1 zender 2 autos wil besturen maar wel maar een tegelijk.

Geen probleem, als je slechts 1 ontvanger hebt en deze slechts in 1 wagen inbouwt, zal enkel deze reageren op je zender

Heb je 2 ontvangers, zal uiteraard enkel de ontvanger reageren die EN het matchende kristal heeft, EN die aanstaat uiteraard

klinkt zodanig logisch, misschien net daarom dat er verwarring ontstaat, maar zender-ontvanger maken enkel contact als beide aanleggen, en er een overeenkomstig kristal aanwezig is

Hmmmz. Nu wl ik een ontvanger kopen voor die met mijn 2.4ghz zender werkt en nu komt die kwast aan dat ie alleen groene 2.4ghz kristallen heeft. Wordt ik nu gek of snap ik het nu helemaal niet meer. H niet meer. Die stock traxxas zenders werken toch met kristallen en de kleur van de auto geeft toch aan welk kristal erin zit? En waarom zegt die gast dan dat er alleen uni groene zijn.

Wie leidt mij.....

ikzelf :)

nooit gedacht dat ik het zelf te weten zou komen. Ik heb zender 2228 van traxxas en dat is zon link zender. Deze behoeft helemaal geen kristallen. Duurde even voordat ik het gevonden heb. Wat mij betreft mag het slotje erop (als dat hier ook zo gaat) thnx

Laatst bewerkt:
nou.. volgens mij zit er i mijn ontvanger wel een kristal hoor!

de TS was in de openingspost vergeten te melden dat het om een 2.4GHz set ging.
er werd derhalve vanuitgegaan dat het om een 27Mhz set ging welke jij hebt.
de 27MHz werkt met kristallen, de 2,4GHz niet.

de TS was in de openingspost vergeten te melden dat het om een 2.4GHz set ging.
er werd derhalve vanuitgegaan dat het om een 27Mhz set ging welke jij hebt.
de 27MHz werkt met kristallen, de 2,4GHz niet.
Aha, dat was het dan :P
Ik heb nog 27 MHz ja, daardoor is mijn chassis gebroken, geen failsafe... ;(

Back