kan ik wat met deze cellen??

robert14

Forum veteraan
mm pa kwam vandaag aan met een bakje accu's uit fototoestellen. hier staat op dat het lithium cellen zijn en 6 volt. kan ik deze laden met een normale lipo lader voor 2S????

lijkt mee een leuk ontvangeraccuutje voor een lich zwevertje ofzo als ze te laden zijn.

m5110029nh3.jpg

m5110030xl2.jpg

staat er ook een C-rate op?, dit soort accutjes zijn vaak heel licht ontlaadbaar
anders zou dit wel heel mooi zijn :D

Hawser

mm pa kwam vandaag aan met een bakje accu's uit fototoestellen. hier staat op dat het lithium cellen zijn en 6 volt. kan ik deze laden met een normale lipo lader voor 2S????

lijkt mee een leuk ontvangeraccuutje voor een lich zwevertje ofzo als ze te laden zijn.

m5110029nh3.jpg

m5110030xl2.jpg

Is iets voor de Cliko

Zijn batterijen 6 V voor kamara´s

Kunnen geen hogere stromen afgeven (ook niet voor servo´s)

Dus alleen voor kamara´s ,staat er ook op. (photo batterij 2CR5)

En ze zijn niet te laden.

Mvg Johan

Klopt, dit zijn Lithium batterijen en dus geen Lithium Ion of Lithium Polymeer accu's... Op is dus op en dan afvoeren als KCA.

Absoluut niet te gebruiken voor RC doeleinden...

JK.

Voor dat doel kan je het beste een 9V blokje demonteren en 4 celen in serie gebruiken.
Die zijn 200mAh alleen niet genoeg om te motoriseren.
Ik haalde ze voor 2 euro bij ALDI maar dat was wel een aanbieding.

Laatst bewerkt:
Voor dat doel kan je het beste een 9V blokje demonteren en 4 celen in serie gebruiken.
Die zijn 200mAh alleen niet genoeg om te motoriseren.
Ik haalde ze voor 2 euro bij ALDI maar dat was wel een aanbieding.

hoe kon je die opladen?... en hoeveel cellen zaten er in zo`n blokej?.....

Als je een ontvanger accu nodig hebt kan je echt gewoon het beste vier 1,2V NiMH cellen gebruiken of een LiPO accu nemen en niet gaan klooien met 9V blokjes en normale batterijen. Op den duur gaat je dat meer geld kosten dan een goed ontvanger pakket. Normale batterijen moet je weg gooien als ze leeg zijn en een goed oplaadbaar pakket gaat veel langer mee...

JK.

Kijk even bij Rcheliparts.nl

Voor 11 euro heb je een kant en klaar pakketje van 2500 mah.

Die "2CR5" kan je best als ontvanger batterij gebruiken .... zelfs als aandrijf stroombron zijn ze te gebruiken (in het pré-lipo tijdperk), een GWS indoor aandrijvinkje loopt er ongeveer één uur op (ca. 1400mAh bij 6V en weegt slechts 35 gram) een belasting van ongeveer 1C continue doorstaan ze probleemloos ....

hoe kon je die opladen?... en hoeveel cellen zaten er in zo`n blokej?.....
Er zitten 7 cellen in een blokje en opladen met 50mA of minder met een multie lader constante stroom en handmatig controleren.
Als je een ontvanger accu nodig hebt kan je echt gewoon het beste vier 1,2V NiMH cellen gebruiken of een LiPO accu nemen en niet gaan klooien met 9V blokjes en normale batterijen. Op den duur gaat je dat meer geld kosten dan een goed ontvanger pakket. Normale batterijen moet je weg gooien als ze leeg zijn en een goed oplaadbaar pakket gaat veel langer mee...

JK.
Ik doel op een klein bestuurbaar ongemotoriseerd helling of werpzwevertje van 100gram of zo iets.
En daar voor is een normaal ontvanger pakket veel te zwaar.
Als het alleen maar om besturing gaat is 1 lipo cel tweinig en 2 te veel spanning.

Laatst bewerkt:
Back