P
Phoenix
Guest
Gisteravond eindelijk droog en windstil dus op naar het veld om te vliegen. Ik had m'n Hurricane meegenomen omdat die niet van het gras af hoeft te starten.
Checks uitgevoerd en vliegen maar. Hij heeft nog nooit zo mooi gevlogen en zo ontzettend stil en langzaam (is een slowflyer) 8) .
Toen begon het onheil toe te slaan. Terwijl ik aan het vliegen was 'voel' ik het vermogen teruglopen, iets wat je zowieso merkt met een 2S1p Lipo. En enkele tellen later maakt de gearbox een raar geluid. Tijd dus om laatste rondje te maken. Op final valt de kist in een keer over een vleugel door gebrek aan motorvermogen ik kon nog net boven de grond een laatste corrigerende stuuruitslag maken waardoor de kist zachtjes tegen de grond kwam...en toen kwam er rook uit de kist :!:
Snel opengemaakt en lipo eruitgerukt, die was nog heel. Toen de regelaar eruitgetrokken want deze was geheel doorgebrand! en had nogal wat vlamsporen achtergelaten in de kist. Wat een stank aan het eind van het veld konden ze het nog ruiken! Ik moet er niet aan denken als dit op grotere hoogte was gebeurd!
Thuisgekomen de motor-gearbox uit elkaar gehaald en wat bleek, het voorste lager van de Speed 300 was stuk. Waarschijnlijk is de motor toen om een of andere reden meer stroom gaan vragen dan de regelaar aankon met een 'boordbrandje'als gevolg. Iemand een idee hoe dit precies kan :?:
Overigens 'hing' er wat in de lucht die dag, want voor mij was er al een heli in de bomen gecrashed na het falen van het ontvangerkristal, tijdens mijn vlucht is een 3D kist vlak na takeoff opzij gerold en lag aan gruzelementen. Na mij ging een Calmato hard de grond in, en als laatste een (zware) Holiday die z'n rol niet haalde.
Checks uitgevoerd en vliegen maar. Hij heeft nog nooit zo mooi gevlogen en zo ontzettend stil en langzaam (is een slowflyer) 8) .
Toen begon het onheil toe te slaan. Terwijl ik aan het vliegen was 'voel' ik het vermogen teruglopen, iets wat je zowieso merkt met een 2S1p Lipo. En enkele tellen later maakt de gearbox een raar geluid. Tijd dus om laatste rondje te maken. Op final valt de kist in een keer over een vleugel door gebrek aan motorvermogen ik kon nog net boven de grond een laatste corrigerende stuuruitslag maken waardoor de kist zachtjes tegen de grond kwam...en toen kwam er rook uit de kist :!:
Snel opengemaakt en lipo eruitgerukt, die was nog heel. Toen de regelaar eruitgetrokken want deze was geheel doorgebrand! en had nogal wat vlamsporen achtergelaten in de kist. Wat een stank aan het eind van het veld konden ze het nog ruiken! Ik moet er niet aan denken als dit op grotere hoogte was gebeurd!
Thuisgekomen de motor-gearbox uit elkaar gehaald en wat bleek, het voorste lager van de Speed 300 was stuk. Waarschijnlijk is de motor toen om een of andere reden meer stroom gaan vragen dan de regelaar aankon met een 'boordbrandje'als gevolg. Iemand een idee hoe dit precies kan :?:

Overigens 'hing' er wat in de lucht die dag, want voor mij was er al een heli in de bomen gecrashed na het falen van het ontvangerkristal, tijdens mijn vlucht is een 3D kist vlak na takeoff opzij gerold en lag aan gruzelementen. Na mij ging een Calmato hard de grond in, en als laatste een (zware) Holiday die z'n rol niet haalde.