kan niet kiezen tussen 2 laders (lipo)

Nou ja, anders vor een euro of 10 even zelf goede weerstanden solderen, das dan de prijs die je betaalt voor de goedkope lader....

Voor velen hier , niet een onmogelijke opgave denk ik...

Laatst bewerkt:
Nou ja, anders vor een euro of 10 even zelf goede weerstanden solderen, das dan de prijs die je betaalt voor de goedkope lader....

Voor velen hier , niet een onmogelijke opgave denk ik...

Hier vergis je je. Voor de meesten hier zal dat wel degelijk een onmogelijke opgave zijn, omdat het SMD weerstandjes zijn. Die zijn nog niet zo makkelijk te (de)solderen. Je hebt het dan over weerstandjes die op z'n hoogst 2mm 0.7mm zijn, zonder draadjes.

Wat betreft de voedingsvraag.. je moet niets, maar die turnigy voeding kun je, denk ik, veilig nemen. Voor een voeding voor dit soort toepassingen is de componentkeuze veel minder van belang.. het zal je lader boeien of het nu 12 volt of 14 volt is wat ie krijgt.

Let er wel op dat de door jou gekozen voeding ook op 230v moet kunnen werken, of je moet er een omvormer bij nemen.

Relatief niet nee.....
Maar met een lipo heb ik meer belang bij een Absolute , qua voltage, niet voor het verschil tussen de lipo´s onderling , daar kan ik weer leven met een systematische fout, of incorrectheid.

Een systematische fout is niet echt een ramp bij het bepalen van gelijkheid.

Gelijkheid niet nee, maar dat is hier niet het issue. De IMAX balancer staat dus, op diegenen waarbij de toleranties wel gehaald worden, voltages boven de 4,2 volt toe. En reken maar dat als je balancer op 4,3 volt balanceert, dat je lipo's dat niet gaaf vinden.. of hij dan wel ALLE cellen op 4,3v balanceert, is helemaal niet relevant meer ;)

Hallo Heren,

Is dit niet een wat theoretisch verhaal?
Ik heb zelf een IMAX B6 en ken verschillende anderen die een B6 hebben.
Bij mijn weten heeft geen van die mensen negatieve ervaringen met deze lader...
(Men klaagt alleen dat hij wel erg hard piept)

Dus eigenlijk bij deze mijn vraag:
Is er iemand op dit forum die de indruk heeft dat hij ooit een lipo gesloopt heeft door een slecht functionerende B6?

Groeten, Wilbert

hallo
Eindelijk was het vanmiddag zo ver mij turnigy accucel kwam aan. Even tekenen en openen die doos. Op het eerste gezicht ziet hij er degelijk uit en de meegeleverde oplaadkabels lijken mij super handig.
maar nu moet ik nog een 12v leveraar. Wat raden jullie mij aan gewoon een 12v lood accu kopen of een voeding?

Bij mijn gta6 kan ik de voltage van de lipo cell wijzigen, dus deze kan je dan even op 3.6 volt zetten ipv 3.7, ziet je zowiesoo safe, mocht je het niet vertrouwen...

Mijn lader heeft 0,01 afwijking op mijn fluke 77 meter

Ik heb de Turnigy 8 cell 150 watt binnen, heeft ook een "store"functie, zit temp meter bij enzenz. Mooi ding !

@rhelie..

Ik heb hem dan ook maar besteld :D, hij is vanaf eergisteren op de post dus dat zit goed

hallo
maar nu moet ik nog een 12v leveraar. Wat raden jullie mij aan gewoon een 12v lood accu kopen of een voeding?:p

Back