Kanaal veranderen bij x-twin

Ik weet dat ik het kanaal kan veranderen van de zender (B voor mij) van de x-twin. Ik weet ook hoe ik dat moet doen.
Alleen werkte het niet. Het vliegtuigje reageerde niet meer.
Ik vermoed dus dat de ontvanger enkel B ontvangt.
Kan ik ook de ontvanger aanpassen? Zoja, hoe?

De bedoeling is om tegelijkertijd te kunnen vliegen met iemand die ook op kanaal B vliegt.

Alvast bedankt

edit: ik heb het intussen gevonden
De aanpassing van de ontvanger is net zoals bij de zender: gewoon via de eilandjes

Laatst bewerkt:
je kunt bij een X-Twin niet ongestraft van kanaal veranderen. Je ontvanger staat afgesteld op A, B of C en meer smaken zijn er niet. Als je Twin vliegt op B en je wil een ander kanaal vliegen dan moet de hele printplaat vervangen worden en volgens mij is dat niet de moeite waard.

De twin wordt overigens gestuurd dmv infrarood, ik weet dan ook niet of er dan sprake is van "een" kanaal?

Mvg Robin

Je kan de x-twin wel degelijk van kanaal veranderen. Moet uiteraard zowel in de zender als op de ontvanger. Op rcgroups.com staan erg veel mods, even zoeken daar. Ik meen me te herinneren dat kanaal a geen overbruggingen heeft, kanaal b bij b en kanaal c bij c. Dit is zijn een paar puntjes in de zender.

De x-twin is zeker geen infrarood. Om de simpele reden dat er geen infraroodleds aanwezig zijn maar wel een antenne op zowel zender als vliegtuig.

Bedankt voor de tip burp!

Back