Vanochtend weer wat lijpo's leeg gevlogen tijdens eindelijk weer een geweldige vliegochtend. Natuurlijk met de Fatshark bril op. Dit was mijn eerste vlucht met de 600W Immersion video zender. Maar de performance valt me wederom heel erg tegen. Ik heb al vrede met het feit dat het soms wat stoort in de bochten omdat ik nog niet met Cloverleafs vlieg, maar vandaag was het alleen maar storing met af en toe een mooi rustig plaatje. Het bereik was ook niet veel verder dan met mijn 100w video zender van Fatshark. Vrij constant grote storingen of ik nu ver weg ben, of dichtbij, hoog of laag, hard of zacht, Motor uit of motor aan, het maakt allemaal niets uit. Het blijft wel super gaaf om FPV te vliegen, maar echt rustig aan vliegen is het zo niet. Het is meer een spelletje van positie en oriëntatie raden in de flitsen dat ik wel goed beeld heb (wat overigens best goed gaat)
Ik ben uit wanhoop ook maar eens gaan experimenteren met de verschillende kanalen. In de hoop dat dat iets op zou leveren, maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat dat niets uitmaakt.
Mijn vraag is dan ook, waar dienen die kanalen voor en kunnen die slechte ontvangst oplossen? Wat doe ik eventueel anders fout. Ik heb een standaard Easystar brushless setup, ESC bovenop net achter de video zender. Een lipo waarvan ik direct de stroom aftak naar de video zender en de rest naar de ESC. Op de grond en in Rangetest heb ik kraakhelder beeld, met motor aan en uit. Verder helemaal niets. Standaard Fatshark bril ,niets aan gemod.
Wel is het zo dat ik relatief dicht langs hoogspanningskabels vlieg, zou dat een verstoring kunnen opleveren?
Ik ben uit wanhoop ook maar eens gaan experimenteren met de verschillende kanalen. In de hoop dat dat iets op zou leveren, maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat dat niets uitmaakt.
Mijn vraag is dan ook, waar dienen die kanalen voor en kunnen die slechte ontvangst oplossen? Wat doe ik eventueel anders fout. Ik heb een standaard Easystar brushless setup, ESC bovenop net achter de video zender. Een lipo waarvan ik direct de stroom aftak naar de video zender en de rest naar de ESC. Op de grond en in Rangetest heb ik kraakhelder beeld, met motor aan en uit. Verder helemaal niets. Standaard Fatshark bril ,niets aan gemod.
Wel is het zo dat ik relatief dicht langs hoogspanningskabels vlieg, zou dat een verstoring kunnen opleveren?