Kanalen

• Topicstarter Topicstarter Hishero
  • Startdatum Startdatum
H

Hishero

Guest
Ik heb een dringende vraag? Ik ben nl nog een newbie.!! :p
Wat is bij een rc vliegtuig: 2 kanaals? en wat is 4 kanaals?
Wat houd dat in?

Twee kanalen betekent dat je twee functies kan bedienen, b.v. een hoogte- en een richtingsroer. Bij 4 kanalen kan je 4 functies bedienen, zoals hoogte- en richtingsroer, rolroeren en motorbediening.

Een beginners (motor)model wordt meestal bestuurd met 3 functies (hoogte- richtingsroer en motor).

Een 4 kanalen zender wordt veelal als het minimum beschouwd om ook in de nabije toekomst te kunnen vliegen. Natuurlijk hoef je niet alle kanalen (functies) te gebruiken.

hoeveel kanalen het vliegtuig bestuurbaar is, heeft er mee te maken welke ''dingen'' er allemaal bestuurbaar zijn aan het vliegtuig.

er zijn vliegtuigen met bijvoorbeeld 2 kanalen, meestal is dit speelgoed omdat ze alleen verschillende motorregeling hebben of alleen gas en richtingsroer,

ook zijn er 3 kanaals vliegtuigen, meestal hebben die richtingsroer, hoogteroer en gas. maar er zijn ook zweefvliegtuigen, die hebben ipv gas rolroeren. ook heb je 3 kanaalsvliegtuigen met ipv richtingsroer rolroeren.

en dan zijn er 4 kanaals vliegtuigen, die hebben een hoogteroer, een richtingsroer, rolroeren en gas. volgens mij zijn de meeste vliegtuigen 4 kanaals.

stijn

p.s. ik neem aan dat je weet wat hoogte-, richtings- en rolroeren zijn?

Back