Kangaroo JET

Hallo
Wat kost een KANGAROO jet vlieg klaar ?.
PS:en hoeveel kost een turbine voor deze kist, hij moet goed zijn maar niet de beste .
mvg kevin.

Hallo
Wat kost een KANGAROO jet vlieg klaar ?.
PS:en hoeveel kost een turbine voor deze kist, hij moet goed zijn maar niet de beste .
mvg kevin.

Hoi Kelvin,
De Kangeroo jet is al jaren niet meer te koop.
En een turbine voor deze kist zou normaal rond de Eur 1800,00 zijn Jetcat (P80SE).
Als eerste kist zou dit zeker geen beginners jet zijn, bijna 100 procent dat hij je landing niet heelhuids overleeft als je geen ervaring met jets heb, vooral deze jet vraag de nodige ervaring met laden.
Wil je met een jet beginnen kijk dan naar een boomerang jet vliegen zeer goed en landen zeer gemoedelijk.
En vraag hier eens rond naar de mensen hun ervaring.

Dag Kevin,
Zoals Ger ook al zei, de Kangaroo is al lang niet meer te koop, maar zal nog wel ergens bij iemand thuis te koop staan, en als je dan een tweedehandsje koopt moet je ook maar afwachten of het nog allemaal in orde is.
Een soortgelijke jet is de Rookie (composite arf) of dezelfde van graupner maar dan met de naam Harpoon.
Kijk hier maar eens Digitech Turbines

Inderdaad als aanrader voor een beginend jetvlieger is een model uit de boomerang jet serie.
Meer info hier
Digitech RC JET Turbines Parts and Retracts - Digitech Turbines

Groeten Ron

Hoi Kelvin,
De Kangeroo jet is al jaren niet meer te koop.
En een turbine voor deze kist zou normaal rond de Eur 1800,00 zijn Jetcat (P80SE).
Als eerste kist zou dit zeker geen beginners jet zijn, bijna 100 procent dat hij je landing niet heelhuids overleeft als je geen ervaring met jets heb,nja hoeft niet altijd toch ;) vooral deze jet vraag de nodige ervaring met laden.is dat bij een kangaroo dan gevaarlijker :rolling:
Wil je met een jet beginnen kijk dan naar een boomerang jet vliegen zeer goed en landen zeer gemoedelijk.zeker een goed advies;)
En vraag hier eens rond naar de mensen hun ervaring.mhh tien vragen tien verschillende antwoorden:rolleyes:

grt
michel

Hallo
Ja ik wil pas beginnen met jets :) .
Ik ben een heli piloot en op de club zijn een paar jets en helikopters met turbine dus vandaar .
Wat raden jullie aan voor kist ?
greetz kevin

Ik denk dat je als heli piloot ermee gebaat bent eerst wat ervaring op te doen met een snelle electrojet, type funjet of een EDFje zoals bvb de phase3 F16. Goedkope fun waarbij je went aan snelheid en lange snelle bochten. Ook het inschatten van de landing leer je zo al een beetje. Een jet moet je vloeiend vliegen en de snelheid erin houden.

Je kan natuurlijk ook direct met jets beginnen. Verschil is dat een foutje met de funjet je in het ergste geval 200 euro kost, maar waarschijnlijk gewoon wat secondenlijm en kokend water. Een foutje met de tubine jet kost je al gauw een 4 cijferig bedrag.

Eenmaal de basis van het jetvliegen onder de knie zijn er wel wat goede beginnerstoestellen. Een elan bvb is bekend als prima beginnerstoestel.
Zelf vlieg ik ook helikopters (SJM500, HK450, SJM430) en ben ik na een funjet en enkele EDFjes begonnen met een T22 warrior jet.
Er staan hier enkele topics met 'eerste jet' in de topic titel. Dit is misschien nuttige lectuur, zo zie je hoe anderen begonnen zijn ;-)

Succes !! En vraag er maar op los :-)

Laatst bewerkt:
Hallo
Ja ik wil pas beginnen met jets :) .
Ik ben een heli piloot en op de club zijn een paar jets en helikopters met turbine dus vandaar .
Wat raden jullie aan voor kist ?
greetz kevin

Zoals ik al eerde vermelde is een toestel van boomerang jets een aanrader.
Complete set (toestel - landingsgestel -ventielen - tanks - turbine) ongeveer 3000 Euro
En dan met name de Elan.

Gr. Ron

Ik heb nog een hele goede kangaroo 2 van composite arf staan die ik wel wil verkopen vliegklaar.
jetcat p 80 v5.1 kero start
servo,s 3152 van futaba
9 kanaal spectrum ontvanger
air in air uit landingsgetel
tansport zakken.
Als je geintresseerd ben bel maar 0651510014.

gr Willem.

Hallo
Ik ga eerst een model van jepe kopen voor instap model, dat is goed koper dan een turbine die de grond in gaat :) .
Heeft iemand ervaring met jepe ?.

Kevin, ik ken je niet maar vlieg ook op de smac. Kangaroo heb ik gehad maar een boomerang vliegt makkelijker. Zorg zeker voor gesleepte poten, iets anders is niet echt geschikt voor op ons veld.

Kevin, ik ken je niet maar vlieg ook op de smac. Kangaroo heb ik gehad maar een boomerang vliegt makkelijker. Zorg zeker voor gesleepte poten, iets anders is niet echt geschikt voor op ons veld.
Hallo paul
ja ik ben altijd zaterdag daar met de heli :D.
Ik ben nu nog bezig aan een vario heli, als die klaar is wil ik een jet kopen met turbine maar ik weet het nog niet zeker :rolleyes: misschien wel, als jij mij dan kan helpen .
Ik zal u wel is tegen komen op een zaterdag met de jet :)
greetz kevin

De pt80 is toch van protech en das al een oude. Protech maakt geen turbines meer en supporteert ze ook niet meer. Waren niet de beste turbines als ik me goed herinnner.

Even een vraag over de Kangaroo. Onlangs heb ik er een gekocht met het idee om hem mooi te airbrushen. Echter denk ik er steeds meer aan om hem ook zelf te gaan vliegen.:) Nu is degene die ik heb gekocht uitgevoerd met losse ailerons en twee losse hoogteroeren. Nu zie ik ook wel eens kangaroo's met twee elevons. Wat zijn de voor een de nadelen van beide constructies?

Ze hebben geen voor of nadelen, de ene kan met 4 servo's van 5kg stelkracht gevlogen worden en de andere met 2 van 10kg.

Back