Kangke USA F3A kist

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Stevo, 13 apr 2007.

  1. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zie hier mijn nieuwe aanwinst.

    Een full GFK F3A kist van Kangke USA.


    [​IMG]


    [​IMG]

    Motor wordt de FX91 van OS waar niet iedereen tevreden over is maar die ik toch niet kon laten om te kopen.

    Details volgen. Tot dan stay tuned!


    Stevo
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    full gfk, cool.

    wel aan barrels bij een crash vrees ik, snel beyond repair.

    maar dat zal zeker wel strak vliegen.

    suck-6 stevo, keep us posted.
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Gerard nl

    Inderdaad moeilijk te repareren bij een crash maar het is wel de bedoeling om deze baby heel te houden.

    Hier nog wat details:

    [​IMG]

    Motorspant volledig in carbon uitgevoerd.

    [​IMG]

    De servoplaat reeds op voorhand helemaal voorbewerkt.

    Stevo
     
  4. Panique

    Panique Guest

    Netjes mooie kist.
    Ik heb de Waco van kangke en ben er heel tevreden mee zeer mooie en deleglijke kwaliteit van de bouwdoos.
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Panique,

    Inderdaad mooie kisten en dito bouwdozen als je die F3A kist al een bouwdoos kan noemen. Een vriend van mij op de club heeft de Rearwin Speedster van Kangke en die is ook heel mooi afgewerkt.

    :offtopic: Ook van Brugge, Waar vlieg je?


    Stevo
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Tot mijn stomme verbazing vond ik dit terug in de doos:

    [​IMG]

    Koop je dan een high tec vliegtuig en daar zit dan een houten stok bij voor de aansturing van het hoogteroer :evil:

    Iemand een idee of dit wel te gebruiken is of liever iets nieuws er in?

    Nog een plaatje van die houten stok :

    [​IMG]

    Dan nog eens de onderzijde van de romp waaruit duidelijk blijkt dat er een optie is gelaten om een resopijp in te bouwen :

    [​IMG]

    Ik hou het voorlopig maar op de stock mufler die bij de FX 91 zat.

    Stevo
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Ik sta voor de rest echt verstelt van de meegeleverde hardware. Ik vond 4 blauw geanodiseerde aluminium hevels terug :

    [​IMG]

    De vleugelhelften moeten niet verlijmt worden maar worden samen gehouden door een sterke aluminium buis :

    [​IMG]

    Morgen maar eens de servos inbouwen.

    Stevo
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    die stok constructie is bewezen goed.
    although it looks cheap is het een van de meest starre constructies om te gebruiken.
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Gerard nl

    Dus jij zou die constructie zonder meer toepassen?

    Stevo
     
  10. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zonder twijfel.
    het enigste nadeel ten opzichte van bv sullivan kabels is dat je de baan en exit uit de romp van de stangen goed moet bekijken, de stok is uiteraard hyperstar in zijn eigen lengte richting.
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Ja dat is natuurlijk waar wat je daar zegt. Oké de kogel is door de kerk, zal die stok dan maar gaan gebruiken voor het aansturen van het hoogteroer.

    Ging oorspronkelijk twee servo's extra inbouwen voor het aansturen van de twee hoogteroeren maar ik zal daar vanaf moeten zien door de contructie van de romp. Achteraan is er gewoon niet genoeg plaats om twee servos in onder te brengen.

    Stevo
     
  12. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Die aansturing d.m.v. een houten stok is ideaal om een langere afstand spelingsvrij te overbruggen. En door de eigenschappen van het gebruikte materiaal is er toch een minieme demping dus weinig kans op trillingen in de geleider.
    Niet twijfelen, gewoon inbouwen!
    Hele mooie kist trouwens!
     
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zo, maar even de servos voor de ailerons ingebouwd. Ik heb daarbij de meegeleverde plastieken kwiklings gebruikt aan de kant van de control horrn en een Z bend toegepast aan de kant van de servo.

    Ik hou het voorlopig bij die plastieken kwiklings omdat ik geen metalen wil toepassen omdat de control horn al uit metaal (aluminium) is en ik wil vermijden dat er door het metaal op metaal storingen gaan ontstaan.

    Hier nog wat plaatjes :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het geheel is nu spelingsvrij en loopt heel soepel.

    Later meer.

    Stevo
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ook mijn fliton extra 330 heeft een stok naar achteren voor het hoogteroer. Vond ik ook vreemd samen met die alu hevels maar vliegt heerlijk :)
     
  15. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Ja Tandango, Blijkbaar toch niet zo'n slecht idee als ik jullie zo hoor. Vond het alleen een beetje raar in een Full GFK toestel om dan een ordinaire stok terug te vinden. Ik zal hem zeker toepassen op jullie aanraden.

    Stevo
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Het is een toestel waarbij er niet zo direct heeeel veel krachten op de roeren komen maar probeer toch de stok goed te geleiden zodat hij niet kan plooien ik had dit gehad met een sukhoi vroeger...
     
  17. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Hey Jens,

    Zal je raad opvolgen en die stok ergens nog proberen op te vangen. Hoe juist is me voorlopig een raadsel.

    Stevo
     
  18. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zo,

    Wat verder gerammeld en de stabilo gemonteerd. Echt heel simpel. Alles is reeds voorzien. De twee stabilohelften worden aan elkaar gezet met een aluminiumbuis net als de vleugel.

    Het geheel wordt samengeschroeft met één enkel vijsje (let op het vijsje op de rechter stabilohelft) :


    [​IMG]

    De rudder op zijn plaats door middel van cyanoscharnieren. Sommigen zijn er voor anderen er tegen maar ik heb toch besloten om voor alle roeren cyanoscharnieren te gebruiken (die ten andere allemaal netjes in de doos zaten) :

    [​IMG]

    De rudder wordt aangestuurd via closed loop ( het zogenaamde pull pull principe ) Hier al een voorsmaakje waar de kabels aan zullen bevestigd worden :

    [​IMG]

    Zo, morgen meer maar nu even iets anders (Oxalys Parkflyer)

    Stevo
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Ik zou die quicklinks vervangen door kogellinkjes, voor een spelingsvrije aansturing.. quicklinks komt in mijn beperkte ervaring altijd speling op. Zelfde geldt voor die z-bochten..
     
  20. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Hey Hezik,

    Fijn dat je je ook in het debat komt mengen maar de setup zoals hij nu is kan echt niet meer spelingvrij zijn omdat er gewoon weg geen speling op zit. Ik hou het dus voorlopig op de kwik link en de Z bend.

    Stevo
     

Deel Deze Pagina