Kangke USA F3A kist

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Stevo, 13 apr 2007.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    die staalkabel die je gebruikt(of hoe noem je die) om uw rudder aan te sturen, heeft die een bepaalde dikte?? omdat ik ook een pull pull zal installeren en nu zie ik deze foto als aanknooppunt. dus de kabel word gewoon aan zo een "inbusje" gesoldeerd? groeten
    sorry voor de off topic vraag
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    @ kurt

    Ik weet wel zeker dat die standaard servo waarschijnlijk niet zal volstaan maar ik waag het er toch op.

    @ eclipse86

    Ga eens naar de lokale muziekwinkel en vraag gitaarsnaren voor een electrische gitaar. Het lijkt een gek idee maar het is het niet. die snaren zijn echt bestand om perfect een closed loop (pull pull) aan te sturen.

    Ik heb de kabel die er bij mij bijzat gemeten en ik kom op 0,4 cm uit of 4 tienden van een milimeter. Ik heb niets moeten solderen, hier nog een plaatje ter verduidelijking :

    [​IMG]

    In de kwik link zitten twee gaatjes waar je de kabel doorheen steekt. De twee uiteinden van de kabel worden samengehouden door een messing busje ( een stukje messing zoals je dat in een benzine of methanoltank terug vind) die samen geperst worden door middel van een tang. Het geheel is echt solide en niet meer te vermurmen. Het zelfde wordt gedaan aan de kant van de servo. Niets of niemand die je tegenhoud om het geheel te solderen wat ook perfect kan maar het is echt niet nodig. Het messing busje zorgt voor een heel degelijke constructie.

    Stevo
     
  3. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Waar heb je dat gekocht Stevo? Ik bedoel die koperen busjes met 2 gaten? Zat dat bij de doos?
    Knijp je dat messing buisje gewoon plat?
    In ieder geval duidelijke foto's!
     
  4. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @ stevo

    welke snaren neem jij dan welke dikte??

    En naar mijn weten zijn snaren toch ook niet zo sterk
     
  5. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    Ik raad aan om het stukje kabel dat terugkomt van de kwik link nog eens door het messing busje te halen, dan kan de kabel er in geen geval meer uitschuiven.
    Hier is een link van een manual waar goede foto's in staan.
    manual yak54

    Die lus die men hier los laat hangen trek ik gewoonlijk ook nog aan, dan kun je de verbinding eigenlijk alleen maar vaster trekken.
    Je kan ook zien dat je best een moertje gebruikt om dat draadstukje en de kwiklink te borgen.

    Gr Joeri
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    @ Kurt

    Ja, zat standaard bij de doos maar is zelf ook perfect te maken zonder meer. Dat messing busje wordt gewoon plat gedrukt door een tang en het werkt perfect! Ik heb nu al enkele minuten aan dat roer staan rammelen waarbij ik weet dat het in de vlucht niet zo'n grote kracht zal te verduren krijgen en ik krijg het gewoon niet kapot.

    @ Jens ( JVDO)

    Die gitaarsnaren zijn echt door en door goed voor onze toepassing. Ik kan het weten want ik speel al jaren gitaar en ben ook al meer dan 20 jaar actiief in het vliegtuigmodelbouwgebeuren. De krachten die op die snaar komen om fijn te stemmen zijn echt niet in verhouding met de krachten die op de snaren komen in onze toepassingen. Die dingen zijn gewoon super sterk! Ik heb hier een paar nieuw aangekochte snaren liggen, bijvoorbbeeld bij een 0,61 mm snaar gaat er 7,17 Kg druk staan bij het louter onder spanning staan van die snaar op de gitaar. Bij het uitvoeren van een solo zal die snaar het nog harder te verduren krijgen. 7 Kg lijkt me meer dan voldoende voor de toepassingen die wij gebruiken. Die dingen zijn echt oersterk.

    Stevo
     
  7. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    hehe speel zelf elektische gitaar... maar heb geen flauw benul van de "technische kant". Bedankt voor de toelichting
     
  8. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Geen dank Jens,

    Die electrische gitaar snaren zijn sterk genoeg voor onze toepassingen vooral voor closed loops (pull pull)

    Stevo
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zo weer even aan het werk geweest.

    Ervoor :

    [​IMG]

    Erna :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het geheel is nu met aluminium Ball-Links uitgevoerd en een stang met draad M3. Kan volgens mij niet meer sterker op een dergelijke kist.

    Stevo
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Ziet er goed uit.. is inderdaad degelijk.. heb je de moertjes ook geborgd met locktite of door er een drupje CA op te druppelen?

    Voel je nu al iets verschil mbt speling?
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Ha Hezik,

    Heb de moertjes inderdaad met een druppeltje CA vastgezet. Speling is eigenlijk net het zelfde als met die plastieken kwik Links maar ik weet één ding zeker, het is veel en veel sterker dan met die plastieken dingen. Dat komt nooit meer los op deze manier. De upgrade is meer dan de moeite waard al is het maar het puur psychologische effect van een sterkere verbinding tijdens het vliegen. Het is gewoon oersterk op deze manier en het geeft een mooie directe aansturing.

    By the way, de upgrade was wel niet goedkoop hoor, bij de 7 Euro voor 2 ball links maar het resultaat is er naar toe, en als het een kist op deze manier kan redden dan moet het maar.

    Stevo
     
  12. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Jup ball links zijn idd niet goedkoop ik viel achterover als ik een zakje ball links ging kopen voor mijn extra 8)
     
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zijn inderdaad niet goedkoop maar volgens mij de enige manier om iets op een goede manier over te brengen zo ook mijn resultaat.

    Stevo
     
  14. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zo, het hoogteroer is met Ball links aangesloten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De kant van de servo wordt uitgevoerd met een Z bend. Servo zit voorlopig nog niet vast dus geen paniek.

    [​IMG]

    Nu maar even verder met het landingsgestel en daarna de motor.

    Stevo
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Ey Stevo,

    Vliegt hij al? :)
     
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nee Hezik,

    Ben nog steeds bezig maar het gaat beetje bij beetje de goede kant uit. Ben niet zo'n turbo bouwer maar komt helemaal goed.

    Stevo
     

Deel Deze Pagina