Kanonsschot met suiker

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Muismans, 7 apr 2006.

  1. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    JanHein, je gaat het toch wel filmen en posten toch?
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Rottevalle
    Is wel de bedoeling :)

    Maar als je tijd hebt moet je gewoon komen kijken. dit soort vluchten zijn echt heel gaaf om te zien.


    Aanmelden als bezoeker kan nog steeds via de navro.
     
  3. Muismans

    Muismans Guest

    Hier schiet het ook al aardig op mijn Ad Astra Mk I. Vandaag heb ik de vinnen gelamineerd met glasdoek zodat ik later alles mooi kan afwerken. Mijn nieuwe hoogtemeter is ook onderweg dus mooi op tijd voor het NLD. Over het gewicht van de raket ben ik aardig tevreden, hij komt nu uit op 7 kilo met een lengte van 2.30m. Nu alleen nog een chute van 3.5m diameter in elkaar flansen en dan is ie klaar voor de testvlucht. Net als de Big Brute van Jan Hein is ook deze raket uiteindelijk bestemd voor commerciële payloads maar wat dat precies is houd ik nog even voor me :wink:
     
  4. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Rottevalle
    Bij mij is het binnen werk nu klaar, ging. dat ging snel om dat ik geen metalen onderdelen in de raket heb zitten. Het hele ding is binnen een week gebouwd. morgen de laatse gaten boren en dan de afwerking. dat kost meestal meer tijd dan het bouwen zelf
     
  5. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Rottevalle
    Hij heeft gevlogen :)

    Strak uit de toren. netjes fluitend naar 800 meter, Cansat naar buiten gesmeten en weer rustig geland.

    Helaas was dat het voorlopige einde, want de raket was na de landing spoorloos verdwenen.
    Hij moet ergens in de heide zijn geland maar is mogelijk ook in een greppel terecht gekomen,en dan is het slecht zoeken.

    En natuurlijk er niet aan gedacht dat je een raket van dik 2 meter met een chute van 4 meter kwijt kunt raken. Het baken dat ik normaal in mijn raketten stop lag da na de vlucht ook nog vrolijk op mijn buro.

    Alles was drie keer gecontroleerd en dan heb je ook een perfecte vlucht. Maar als je bij het bouwen of lanceren van dit soort raketten een fout maakt dat gaat het 100 % zeker ergens mis.

    En dat zie je dus ook baken vergeten kost een komplete raket :-(
     
  6. Pleun Punt

    Pleun Punt Guest

    Wel erg bizar was dat zeg, dat één van de grootste raketten die we daar ooit gelanceerd hebben zoek is!
     
  7. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Rottevalle
    Ja vond ik ook. Aan de andere kant Rolf zijn raket is daar op de zelfde plek ook spoorloos verdwenen.

    Die zagen we ook landen aan de chute, en was toen weg.
    Volgens mij zitten er in dat stuk een stel gemuteerde konijnen, die hele grote gaten graven.

    Zijn er al beelden van mijn vlucht of is er alleen Dare spul gefilmt ?


    misschien kunnen we dan terug zien waar hij is neergekomen.
     
  8. Pleun Punt

    Pleun Punt Guest

    Er zal meer gefilmd zijn, maar wat en door wie weet ik niet.
     
  9. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Rottevalle
  10. Muismans

    Muismans Guest

    :D

    Helemaal geweldig zeg, ik heb meteen even een paar foto's gedownload. Die foto van mijn raket tijdens de start met al die vlammen uit de motoren is schitterend evenals de foto van de daarop volgende uitstoot van neuskegel en loodsparachute. Mooie scherpe plaatjes, daar ben ik heel content mee. :)
     
  11. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Rottevalle
  12. Pleun Punt

    Pleun Punt Guest

    Deze foto is echter wel op ze kop. Ik heb de originele reeks foto's. Op de NAVRO website staat hij ook, maar dan goed.
     
  13. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Rottevalle
    Volgende week vliegt de Bulmblee Bee weer . Ik heb een vergunnng om in Duitsland op en vliegshow te lanceren :-D.

    Rjd Reloaded .
     

Deel Deze Pagina