Bouwverslag kant en klare setup

hallo,

een vriend wil ook een quad leren vliegen en gebruiken voor een gopro of een mobius. hij heeft nu al enkele keren met mijn zelfbouw gevlogen, maar zelf zoekt hij een kant en klare oplossing.

Je hebt natuurlijk de dji phantom maar die is wat aan de dure kant.

ik zie dat de quanum nova van hobbyking en de walkera qr x350 ook meeste functies ondersteunen ( al heb je een enorm verschillende keuze in de walkeras)

zijn deze ook degelijk, of aan de nipte kant om er een mobius of go pro onder te hangen met brushless gimbal...

een fpv setje is mss in de toekomst ook wel mogelijk...

of zeggen jullie resolut, zelf wat bouwen, maar welk boardje dan?
groeten

Waarom bouw je niet iets voor hem met een Naza M lite ofzo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat m een 450 in elkaar schroeven, leert ie wat van en moeilijk is het niet.

Ik heb een leuke budget setup in de 1e post van het grote gaat deze setup werken topic staan

Vliegmaatje die ik ken vliegt met een F550 en Naza set up met GPS.
Hij vliegt er FPV mee maar ook los op zicht.
Moet je zeggen dat een F550 een heel stabiel platform is waarop ruimte genoeg om spul in en op te bouwen.
Vind het persoonlijk niet 1 van de mooiste Multicopters, maar de zijne heeft zich inmiddels dik bewezen.
Vr Gr E

Of..........ga voor een Flip Quad 450 size.
Ik vlieg er met 2 stuks rond.
Geen FPV hoor, maar gewoon los en vrij op zicht vliegen ermee.
De ene heb ik op 3S Lipo en de andere op 4S Lipo om te raggen.
Moet je zeggen: vrijwel ONBREEKBAAR een Flip Quadcopter 450 size en ruimte genoeg om als FPV toestel in te richten.
Dus.......keuzes genoeg.

Een flip is alleen wat minder geschikt voor een gimbal.

Een 550 is idd een mooi platform(stabiliteit komt uit de flightcontroller), maar voor alleen gopro met gimbal misschien beetje overkill.

oke, dus een 450 size is meer dan voldoende dan...
mark in die post staat idd een kk2 boardje, maar ikzelf vlieg hier ook met volle tevredenheid mee maar ik mis 1 iets( geen gps ofzo maar wel een altitude hold..)
zijn er evenaardige modules met altitude hold?
ik kan idd een 450 size model bestellen, en samen bouwen, is ook een optie

DJI450 met Naza lite nu voor 229 bij toemen. Prima set lijkt mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja en ik heb de 450 met de naza m zien staan voor 330( de uitgebreide versie dan) maar zit er dan zo veel meer extra op? ik lees wat van waypoints en zenmuse ondersteuning...

ook snap ik iets niet, vaak zie ik bij de kits dji motoren en 30amp escs staan, maar bij de grotere combokits staat er dan maar 15amp escs...

Back