Kap afwassen

Hallo allemaal.

even een vraagje ter info.

als je je rc kap gespoten hebt met faskolor lak (waterbasis) en deze daarna gespoten hebt met faskoat, is het dan mogelijk om je kap aan de spuitzijde (binnenkant af te wassen?
en is een 35 graden programma in de vaatwasser ook een optie.

ik stel deze vraag omdat ik een maand geleden voor iemand een kap op deze manier gespoten heb en hij die onlangs in de vaatwasser gewassen heeft waarna alle (metname) de coating en de witte aflaklaag compleet loslaat.

groeten lee99

neeej dat kan je niet, in een vaatwas tabletten zit een bijtend middel.
beste is je kap af te spuiten met een nitro bestendige lak van lrp of tamiha of anders.
en dan met dreft je kap schoonmaken met een borsteltjeof kwast

mvg Hans

hoi Hans, bedankt voor je reactie.

is die lak van tamiya en of lrp zoveel anders dan die van faskolor zelf?

ja fascolor is op waterbasis, ik spuit er ook mijn kappen mee.
alleen is niet bestendig tegen agressief spul.
afspuiten met nitrobestendig lak.

stel dat ik mijn lexan kap spuit met tamiya color, moet ik dan nog steeds met dat nitrobestendig lak?
ik was mijn eerste kap gewoon onder de kraan met een sponsje.

Nou is er 1 ding wat ik niet goed begrijp.

faskolor en faskoat welke ik nu gebruik zijn op waterbasis.
de tamiya lakken zijn dit niet. dus gaat dat wel goed dan. ik lees hier her en der op het forum dat dat niet gaat lukken...

Laatst bewerkt:
meerdere lage dun afspuiten en de spuitlak van te voren in heet water leggen voor 15min.
als je het niet vertrouwt even een stukje proberen op afgeknipte kap.

ook de kap warm feunen help bij het snel drogen.

mvg Hans

Zoals al gemeld is faskolor op waterbasis.
Faskolor is dan ook niet nitro-bestendig (almost fuelproof volgens de fabrikant).

Faskolor kan ook niet tegen sommige zeepsopjes die te agressief zijn.
zie ook
raar-fenomeen-met-faskoat-afbladeren

Gewoon met lauw water en een gewoon mild zeepsopje kan.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo allemaal ,
ik ben dus degene die z`n kap in de vaatwasser heb gedaan.
ik heb normaal gewend dat dat gebeurt ik heb meerdere wagens en ook die ik zelf heb gespoten (tamiya lak) maar ik had dus niet verwacht dat het zou gebeuren. anders had ik het niet . gedaan. maar ik weet nu dat de wagen niet in de machine gaat de wagen was zo zo vuil dat ik het niet schoon kreeg met een sopje dus vandaar omdat ik dus in de machine gedonderd

Back