Kap herspuiten

• Topicstarter Topicstarter nitrostar
  • Startdatum Startdatum
N

nitrostar

Guest
Hallo,

heb mij sinds kort een nitro star van protech aangeschaft!
Maar hier zit een saaie witte kap op :-(

IMGA0683.JPGkk.jpg

Mijn vraag was of het nu mogelijk was deze te herspuiten?
Hoe gebeurt dit dan: binnenzijde opschuren en enkele laagjes andere kleur???

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

nee ik zou het niet opschuren...
dan krijg je veel krassen.

wat de remmenreiniger betreft (het gaat goed op airbrush verf maar ik zelf krijg de lexaan verf er niet af)

mischien lukt dit wel bij jou :roll:

natuurlijk moet je wel schuren !!!!!!!!!
anders hecht je verf te nooit of te nimmer

als je een nieuwe kap spuit dan schuur je die ook, de lak vult de krassen en het resultaat is lak die wel hecht en waar je aan de buitenkant geeneen kras aan ziet.

bij een kap die al gespoten is aan de binnenkant, daar de lak vanaf krijgen is zo goed als onmogelijk.

beter een kapje kopen van 20 euro en dat spuiten.

een nieuwe kap schuur je helemaal niet :?
een nieuwe kap koop je , was je , en spuit je met speciaal lexaan verf

Een nieuwe kap kan je zeker wel lichtjes schuren aan de binnenkant zodat de verf beter hecht. Hier zie je niets van.

Zelf neem ik alleen de kap met wat Amonia af.

Ik sluit me bij Gerard aan, nieuwe kap kopen. Verf eraf is geen succes en krijg je nooit mooi.

NOVA ROSSI zei:
een nieuwe kap schuur je helemaal niet :?
een nieuwe kap koop je , was je , en spuit je met speciaal lexaan verf

een nieuwe kap hoor je WEL te schuren, misschien dat je beter eerst onderzoek kan doen naar je lak (pactra en dergelijke lexaan en polycarbonaatlakken freten alleen in op het materiaal indien geschuurd ! ) voordat je zulke uitspraken doet ?

ALLES wat je verft of spuit moet opgeruwd worden en ontvet, dat zijn de 2 sleutelwoorden om te zorgen dat je lak uberhaupt blijft plakken.
de enigste plekken waar je dit achterwege kan laten (niet slim de hechting is daar minder) is waar je patronen af gaat plakken met tape ipv met liquid mask.
op die plekken kan de lak onder de tape kruipen, kans is klein, maar als je te grof geschuurd hebt gebeurd het zeker.

als je gewoon met 1500 waterproof schuurt kan je zonder problemen tapen zonder dat er maar iets doorheen lekt.

Ik heb nog nooit een kap geschuurd en ik heb nog nooit last gehad met losspringende verf. Ik hoor wel vaker van mensen die dat wel doen, en niet altijd even positief. In mijn ervaring (en die is beperkt) is het niet nodig.

In het geval van de vraagsteller is het onbegonnen werk, kap aan de buitenkant spuiten lijkt me de enige optie, maar een nieuwe lijkt me een veel betere :wink:

ongeschuurd is de hechting van je verf minimaal 50% minder, en heb je dus de heft kans dat het loslaat.

blijft het plakken, jazeker, maar het is verstandiger even te schuren met 1500 grit, en daar zie je niks meer van als het gelakt is, zolang je zo slim bent om niet over je ramen heen te schuren :wink:

Gerard_nl zei:
ALLES wat je verft of spuit moet opgeruwd worden en ontvet, dat zijn de 2 sleutelwoorden om te zorgen dat je lak uberhaupt blijft plakken.
de enigste plekken waar je dit achterwege kan laten (niet slim de hechting is daar minder) is waar je patronen af gaat plakken met tape ipv met liquid mask.
op die plekken kan de lak onder de tape kruipen, kans is klein, maar als je te grof geschuurd hebt gebeurd het zeker.

als je gewoon met 1500 waterproof schuurt kan je zonder problemen tapen zonder dat er maar iets doorheen lekt.

ontvetten doe ik ook maar het is niet perse nodig om je kap te schuren omdat lexaan verf in je kap hecht en dus ook niet loslaat.
maar goed zo heeft iedereen zijn eigen manieren dus laten we het weer bij de kap herspuiten houden :)

Same here... Transparant polycarbonaat gespoten met Tamyia polycarbonaat verf zonder eerst te schuren. Zit super goed. het kapje is ondertussen een hoopje splinters, maar de verf zit er nog goed op ;)

Gerard_nl zei:
natuurlijk moet je wel schuren !!!!!!!!!
anders hecht je verf te nooit of te nimmer

als je een nieuwe kap spuit dan schuur je die ook, de lak vult de krassen en het resultaat is lak die wel hecht en waar je aan de buitenkant geeneen kras aan ziet.

bij een kap die al gespoten is aan de binnenkant, daar de lak vanaf krijgen is zo goed als onmogelijk.

beter een kapje kopen van 20 euro en dat spuiten.
dan moet het wel erg fijn schuurpapier zijn, ik heb zelf ook eens met schuurpapier randjes van de bodypost geschuurd en dat maakt krassen op eindresultaat,//// het is een mooie kap, als je wat anders wil kun je een kap naar keuze kopen, en precies op maat maken, (als je al een beetje ervaring hebt). gluk :wink:

ik weet niet of je ooit korrel 1500 beet hebt gehad, dat is net een babykontje zo glad :)

ik heb het uiteraard niet over korrel "gamma" schuurpapier in de maten grof middel en fijn haha

Gerard_nl zei:
ik weet niet of je ooit korrel 1500 beet hebt gehad, dat is net een babykontje zo glad :)

ik heb het uiteraard niet over korrel "gamma" schuurpapier in de maten grof middel en fijn haha
klopt het was van dat zwarte, niet echt fijne, ook al heb ik niet geschuurd blijft verf erg goed zitten, wij doen het helemaal anders gek genoeg, alleen ontvetten, probeer jouw methode ook wel eens :wink:

inderdaad, zo is het ook, ik heb ook wel ooit mensen GFK kappen zien spuiten aan de buitenkant zonder te schuren, waarvan ik dacht, dat loopt er zo af, en het zit er nog op.

:)

Back