Kapje Trex past niet???

• Topicstarter Topicstarter Taco
  • Startdatum Startdatum
T

Taco

Guest
Hallo,

Ik heb een Trex 450 XL CCPM. Ik heb er 3x HS56 in zitten met de kleinst mogelijke servo hevels. Als ik het kapje er op zet dan zit dat strak tegen de servo's aan en bij het bewegen van de servo's beweegt de hele kap.

Is dit normaal of kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt.

Taco

hey

mmm ja dat probleem hebben we allemaal, ik heb zelf de dubbele aan sturing weg gelaten de bovenste dan en dat gaat ook goed.

peter

Ik had het ook voor met mijn SE en ik heb gewoon een klein stukje uit de canopy gesneden waar de hevel in de weg zit

Wat je ook had kunnen doen is het kogeltje aan de binnenkant van de servo hevel zetten, IPV aan de buitenkant zoals de bouwbeschrijving zegt.
Dit heeft bij mij geholpen.

Zelfs als je het volgens de manual bouwt heb je dat probleem nog met sommige servo's.

Wat je ook kan doen is de betreffende servo's een halve slag omdraaien.

Groeten,
Marcel

Dat idee van Marcel heb ik dus inderdaad gedaan.
Als je de tekeningen in het boekje volgt dan spreken die elkaar tegen dus heb ik het geprobeerd en het lijkt te werken.
De bovenste link zit al aan de binnenkant. Ik moest alleen een heel klein beetje van de servo af slijpen en nu werkt het goed.

Bij mij hielp het het beste om de servo's niet 'van buiten af' op de servo positie's te plaatsen, maar vanaf binnenkant. Hierdoor ontstond er genoeg ruimte ter hoogte van de servo's om vrij te opzichte van de kap te bewegen.

Wat Hommer zegt inderdaad.
De lipjes van de HS56 zitten meer naar het midden dan normaal.
Hier liep ik ook tegenaan met mijn X400.
Gewoon de servo's binnen in het frame monteren en het probleem is opgelost.

Back