Kapot motortje van Tower Pro?

Hallo...

Heb via Hobby City een Tower pro combi besteld: 18A ESC & de TowerPro BM2408-21T. Aangezien dit m'n eerste electro setje is, heb ik en beetje zitten vogelen om de ESC (zo goed als) te programmeren. Na voltooien kreeg het motortje z'n stroom, maar deed z'n werk niet (goed).
Het motortje maakt geluid en maakt een aantal omwentellingen en slaat dan vast lijkt het.

Het motortje laat zich ook zeer moeilijk met de hand draaien, loopt telkens vast, draait dan weer een stukje, enz. Ik heb zo het flauw vermoeden dat ik hier een kapot motortje heb...kan iemand dat bevestigen? Tegenspreken is nog mooier eigenlijk.;)

Valt dat ding nog te repareren?

Thanks.

Dennis

heb je de 3 draden wel goed aangesloten als er een niet goed zit dan stuitert hij enorm , heb je hem zonder prop draaien want de prop die er bij zit is meestal veel te groot
om zo'n motortje kapot te krijgen moet je hem echt overbelasten
anders krijg je het niet voor elkaar bijna

gr Andre

Kijk, ik heb NET hetzelfde probleem. Maar ik denk dat ik een kabel niet goed heb aangsloten ofzo..

Groet
Jan

De kleuren van de kabeltjes matchen in ieder geval, dus ik ga ervan uit dat ik hem goed heb aangesloten. Prop had ik er niet op zitten. Is m'n eerste setje en wilde 'm eerst testen. Motortje komt dus direct 'vers' uit het pakketje.

Hoort 'ie, onaangesloten, met de hand vrij draaibaar te zijn?

je voelt hem wel stotteren dat is de kracht van de magneten als je gas geeft stottert hij dan of wat doet hij??

gr Andre

Onaangesloten moet je hem met de hand kunnen ronddraaien. Dat hij gelijkmatig 'klikt' (in schokjes ronddraait, clogging noemt met dat) is geen probleem, maar je moet hem wel met de hand kunnen ronddraaien.

De kleuren hoeven niet te matchen (je kan de draairichting van de motor veranderen door 2 van de 3 draden om te wisselen, eender welke 2), maar de draden moeten wel goed contact maken en goed gesoldeerd zijn. Als er 1 van de 3 draden geen goed contact maakt zal de motor wat hikken en stotteren en niet starten.

eehmm, hoe hou je de motor vast met ronddraaien? houd je dna het huis vast en probeer je de as te draaien? Lijkt misschien een gekke vraag, maar heb het al vaker gezien dat men probeerde de as rond te draaien terwijl men het huis van de buitenloper vasthield, en dan draait het dus niet.

hahaha ontzettend slimme opmerking zou me niks verbazen als dat alles oplost :P

Zat net op de site te kijken en zag een refund mogelijkheid. Moet je het origineel wel terugsturen. Denk dat dat niet echt loont. Ik ben dan al meer kwijt aan verzendkosten dan aan het motortje zelf. Wilde sowieso nog wat bestellen daar...

Nou ik heb uit dit setje een defecte regelaar ontvangen en deze gewoon terug gezonden aan hongKong in een envellope. Na weken niet gehoort de hoop opgegeven en nu sinds vorige week is er een nieuwe onderweg.

Verzendkosten 2,45 :)

Het motortje moet zonder mechanische weerstand en bijgeluiden door te draaien zijn. Als de motordraden contact met elkaar maken, zal de motor ook zwaarder lopen, probeer maar eens, hij werkt dan als kortgesloten generator.
Afhankelijk van het aantal stator- en magneetpolen zullen je 'magnetische hobbeltjes' voelen, dat is normaal.

En sinds enkele minuten ben ik weer in het bezit van de nieuwe regelaar. De postbode vroeg of het gebruikte slipjes, als sample, van Joran... Gelukkig niet :)

Ik heb ook een slecht draaiende van Towerpro gehad. Bij het uit elkaar halen bleken er 3 van die sluitringetjes waarmee het asje vastzit tussen de magneetjes te zitten. Bij het terug in elkaar zetten heb ik de achterkant afgeplakt en dat was nodig ook, anders waren er weer 3 ringetjes de motor ingezogen geweest! :eek:

Back