B
burnett
Guest
Hallo,
Ik vlieg nu zo'n 4 jaar met electro vliegtuigen en een Futaba skysport 6. De laatste maand is daar echter abrubt een einde aan gekomen omdat mijn vliegtuig na 5 meter raar gaat doen, niet meer luistert, motor blijft even aan na gas los en richtingsroer flippert e.d.
Ik de volgende dingen geprobeert:
- nieuwe batterijen (hoewel de uitslag van de energieweergave goed was)
- Ontvanger uitgewisseld.
- extra 2de hands zender
- andere kristallen (zowel ontvangst als zenden)
- gecheckt op TX RX (hetgeen eigenlijk geen zin heeft gezien het gewerkt heeft)
- regelaar verwisseld (EMC storing ofzo? inmiddels ben ik wanhopig)
Na de vierde loze trip naar mijn vliegveldje ben ik er klaar mee, ik geef het op... Beide zenders zijn kennelijk kapot:bad-words:???
Wellicht heeft iemand hier nog ideeen???
Of wordt het tijd voor een nieuwe zender 2,4 Ghz??? (daar gaan al mijn ontvangers, kost een fortuin om die te vervangen)
Ik vlieg nu zo'n 4 jaar met electro vliegtuigen en een Futaba skysport 6. De laatste maand is daar echter abrubt een einde aan gekomen omdat mijn vliegtuig na 5 meter raar gaat doen, niet meer luistert, motor blijft even aan na gas los en richtingsroer flippert e.d.
Ik de volgende dingen geprobeert:
- nieuwe batterijen (hoewel de uitslag van de energieweergave goed was)
- Ontvanger uitgewisseld.
- extra 2de hands zender
- andere kristallen (zowel ontvangst als zenden)
- gecheckt op TX RX (hetgeen eigenlijk geen zin heeft gezien het gewerkt heeft)
- regelaar verwisseld (EMC storing ofzo? inmiddels ben ik wanhopig)
Na de vierde loze trip naar mijn vliegveldje ben ik er klaar mee, ik geef het op... Beide zenders zijn kennelijk kapot:bad-words:???
Wellicht heeft iemand hier nog ideeen???
Of wordt het tijd voor een nieuwe zender 2,4 Ghz??? (daar gaan al mijn ontvangers, kost een fortuin om die te vervangen)