Kapotte Jeti/Phasor 30 3-p

Ik heb eergisteren gemerkt dat mijn borstelloze motor een heel raar geluid maakt. En dat dus gewoon ineens. Ik heb er wel harde landingen mee gemaakt dat hij op de punt terecht kwam maar dat was al weken geleden en ook nog eens in net omgeploegd land. Nou denk ik zelf aan een kapotte lager in de voorkant van de motor. De motor zelf is net iets langer als een jaar geleden gekocht.
En nu vroeg ik me dus af of iemand van jullie dat al een keertje gehad heeft met een Jeti motor. En het misschien heel gemakkelijk zelf te maken is. Ik krijg namelijk de motor niet eens open. Wel geprobeerd maar er zitten geen schroefjes of niets in. Als iemand weet hoe die open moet zou ik het graag willen weten.

Groeten Maarten.

phasor303.jpg

Ik had een dergelijk iets bij een Kontronic motor, er zitten namelijk op de rotor van dat ding drie magneten waarvan de middelste los was komen te zitten. Daardoor maakte hij ook en raar geluid en stopte bij meer dan half gas na veel sputteren. Ik heb deze toen teruggestuurd naar Kontronic en daar hebben ze het zo gerepareerd.

Ik denk dat je de motor het beste terug kan sturen naar de fabrikant. Daar repareren ze de motor meestal voor een hele nette prijs (ik was 15 euro kwijt in totaal) en weet je zeker dat de motor weer goed is. De reden dat je geen schroefjes e.d. kan vinden is denk ik dat ze niet willen dat je hem zelf open maakt vermoed ik ;)

Mark

@Mark De link die jij aangeeft gaat over de garantie voor de controlers (regelaars), niet de motoren.

Hoelang je garantie op de motor hebt weet ik ook niet, ik denk dat dit ook een beetje afhangt van de winkelier/shop waar je de motor hebt gekocht.

Niet leuk, dus veel sterkte toegewenst met verhelpen van probleem.

Hans.

Back