kapotte ontvanger?

• Topicstarter Topicstarter turbo
  • Startdatum Startdatum
T

turbo

Guest
mijn ontvanger werkt niet meer helemaal volgens mij.
snel lader van ansman werkt niet meer waardoor ik dacht dat mijn accu vol zat maar het naar een paar meter begaf en keihard tegen een paaltje aan knalde...
sinds dien werkt mijn servo niet meer, na ja welke servo ik probeer hij stuurt steets niet goed naar links. dus het is de ontvanger. is hier ook iets aan te doen?
en moet de wit (waar ik de lader heb gekocht)de schade betalen omdat de lader aan gaf aan dat hij vol zat maar dat was hij niet.
op de lader zat 3 jaar garantie dus dat is geen probleem....

ne zecht mijn vader. de wit kan dit niet vergoeden omdat dit niet echt een reden hoeft te zijn dat de
na ja geen ide wat hij ook alweer zij...
dit is gewoon kl*te!
nu moet ik dus een andere ontvanger hebben... og 2e hands of nieuw maar dan kan ik voor een 10e 5euro meer een complete zenderset kope...
want zon ontvanger is +- 50 pleuries...
mischien maar een gevraagd topick opene...
50 euro kom ik niet snel aan omdat ik ook nog maar 12 ben...

jep idd al een tijdje over zitten te denken maar op dit moment heb ik het geld er niet voor...

Wat voor een zender heb jij eigenlijk?

Als een servo op de stuurfunctie nog wel reageert, maar niet meer de volle of juiste uitslagen maakt, ligt dit als regel aan de servo óf aan de zender. Aangezien meerdere servo's het euvel vertonen verwacht ik problemen met de zender. De ontvanger heeft hiermee namelijk (normaal gesproken) niets te maken.

Zet kanaal 1 eens op 'reverse'. Als de stuurservo nu een heel andere middenpositie inneemt is er wat met de stuurknuppel mis. Als de zender meerdere instelmogelijkheden heeft kan het ook zijn, dat hier iets fout afgesteld staat.

bedankt voor deze reactie... ik heb het al geprobeert aleen weet niet meer presies wat er gebeurde.
jan het ook aan een ding op de ontvanger liggen? tis een uitstekend bakje (achtig) waar een rondje met het profiel va een kruiskop in staat in een van die twee zit een barst...?

grt, jasper

Dat is een (middenfrequent-)spoeltje. Uiteraard hoort er geen barst in de spoelkern te zitten. Deze heeft invloed op het bereik en de storingvrije werking. Met de servo-uitslagen heeft deze echter verder niets te doen.

De ontvanger is natuurlijk wel stuk. Dat wordt dus sparen of subsidie aanvragen bij je pa. Je kunt de ontvanger uiteraard laten repareren (inleveren bij De Wit, Zwolle) of een nieuwe kopen. Reparatie kost (zonder portokosten) iets meer dan 17 euro (als ik tenminste goed gok en het een R122JE ontvanger is).

dan ga ik hem aleten repareren!
de lader krijg ik vergoed vanwege de garantie en de ontvanger kan ik dan op sturen.
de ontvanger is van acoms. volgens mij is dat van tamiya. na ja ik zal wel contact met ze op nemen dan zal alles wel goed komen... enne... sparen dan maar....

Back