Kapotte regelaar?

Goed, ik heb dan wel een elctro-auto, dat wil niet zeggen dat ik er echt veel verstand van heb, dus aan jullie deze vraag:
Vandaag (zondag): mooi weer, eindelijk, dus Jaap gaat een beetje trainen.. Derde rondje, impact tegen de omheining, rijdt nog drie meter en... helemaal niets meer. Beetje draadjes losgemaakt en weer vast, vuil uit de regelaar geblazen, niets meer. De regelaar gaf geen teken meer van leven. Zou dus volgens mij twee dingen kunnen zijn:
1. De ontvanger is kapot. In een eerder geval was een defecte ontvanger er ook reden van dat mijn regelaar geen sjoege meer gaf.
2. De regelaar is stuk. Die deed immers niets meer. (De accu zat overigens nog vol zat).
Jaap naar huis, pakt een andere ontvanger, test deze op zijn andere (brandstof)auto, alles werkt prima. Zet deze zelfde ontvanger vervolgens aan de electronische regelaar: Niets. Is het een veilige conclusie om te stellen dat mijn regelaar de geest heeft gegeven? Graag jullie kundige mening!

Wat Voor regelaar heb je ?

Het kan zijn dat je fets kapot zijn . Ik weet dus niet wat voor regelaar je hebt, maar kijk die Fets even na. Ik denk (helaas) dat je regelaar het heeft begeven, maar als je de fets kan vervangen..Doe dat dan ;)

kijk ook eens of de aansluitdraden niet gebroken zijn, of los contact maken, hiermee bedoel ik ALLE draden even doortesten met een multimeter

Ik heb de Carson Racer 11.. Waterdicht, dus dat wordt weinig FET´s checken.. Draden kan ik idd even doormeten.. Maar jullie zijn het eens dat het probleem de regelaar is?! Op zih wel een goede reden om een nieuwe te kopen natuurlijk :wink:

het probleem zal denk ik de regelaar zijn ja, als je met een servo heb getest, kun je om het helemaal uit te sluiten je motor even nakijken of het soepel loopt en er even je rijaccu (vol) op te zetten
als de motor goed draait kan het nog maar 1 ding zijn....

Het punt is met name dat de regelaar geen enkel teken van leven geeft. Normaliter brand er een klein rood lampje, als we in beweging zijn een groen lampje.. Nu schokte hij na het uitvallen nog wat na en sloot de ogen... Lampjes zijn dus voorlopig voorgoed gedoofd.

Controleer de accustekker v.d. regelaar. Als de Led niet meer oplicht is er geen spanning op de regelaar of de microprocessor doet-et niet meer.
Als de accustekker in orde is: aankoopbonnetje opzoeken en inleveren bij de winkelier. Er is tenslotte 2 jaar garantie...

Jaap J. zei:
Ik heb de Carson Racer 11.. Waterdicht, dus dat wordt weinig FET´s checken.. Draden kan ik idd even doormeten.. Maar jullie zijn het eens dat het probleem de regelaar is?! Op zih wel een goede reden om een nieuwe te kopen natuurlijk :wink:

Die regelaar heb ik ooit nieuw gehad, en ik sloot hem aan...Was ie ook kapot..Terug gestuurd en mooi geld terug. Als het goed is is het laagste stuk van je draaden verstevigd..Bij mij waren die toen gebroken, ik denk dat het daar aan ligt.

Ok, bedankt Corrien en Dennis, ik zal er zo dadelijk eens even naar kijken. Probleem is dat er zondag een wedstrijd is (mijn eerste) en daar heb ik natuurlijk een regelaar voor nodig. Bovendien heb ik de auto, inclusief regelaar, tweedehands overgenomen van iemand, dus ik heb er geen bon van, ook niet van de regelaar. Voor de korte termijn moet er sowieso een nieuwe komen. Zie mijn onderschrift...

Ik weet niet als je de handleiding van de regelaar hebt, maar ik heb die. Moet ik hem hierop zetten?

Nee, maar bedankt voor het aanbod.. Ik heb m destijds gedownlaoded en geprint, dus ik moet m ergens hebben. V8 is inmiddels onderweg, ga uiteraard nog proberen de oude regelaar nog aan de gang te krijgen.

ejj, w8 ff , kijk ook eens naar je aan-uit knopje! als die slecht contact maakt dan kan het ook zijn dat ie geen tekens van leven meer toont... dit is echter niet als je nog wel lichtjes ziet branden maar dat da de motor niet draait, wat bij mij het geval is...

jah dan weet ik het ook niet meer :P. misschien toch de fets... koop gewoon een nieuwe! , de GM V8, doe ik waarschijnlijk ook....

Als je je servo's ook niets meer doen ligt het niet aan de fets. Waarschijnlijk maakt je regelaar geen 5 volt meer. Daardoor krijgt de ontvanger geen werkspanning (waardoor het lampje niet gaat branden) en krijgt je ontvanger ook geen spanning.
Is in mijn optiek alleen te maken als je goed thuis bent in micro-electronica. Conclusie: nieuwe kopen!

Ik heb ongeveer net zoveel verstand van micro-electronica als een nijlpaard van kantklossen, dus repareren is niet echt iets voor mij. Bovendien was deze regelaar waterdicht, dus openmaken is nog niet zo eenvoudig. Inmiddels ligt de GM V8 al in mijn auto. Toch bedankt!

volgens mij heb je nog gewoon garantie op die regelaar hoor want hoe oud is die??

je hebt namelijk 24 maanden volledige garantie en dan nog 12 maanden gedeeltelijke. (50%)

Heb zelf mijn carson max speed al verschillende malen laten repareren en vervangen omdat die dienst weigerde

Ik zei al eerder dat ik de auto tweedehands had gekocht, zonder bonnen, dus ook niet van de regelaar. Heb ook geen idee hoe oud dat ding is.

Back