kart brandstof ?

• Topicstarter Topicstarter sitting duck
  • Startdatum Startdatum
S

sitting duck

Guest
Hoi ,ik ben net te weten gekomen dat sommige karts ook op methanol rijden met dus de daarvoor geschikte olie. Is dat de zelfde olie dan waar wij mee vliegen/varen/rijden? Aangezien dat zij veel meer verbruiken dan wij denk ik niet dat zij hun olie +-17€/l betalen.
Iemand ooit al via deze weg olie aangekocht?

Karts op methanol ?? Neeh..

Naar mijn weten niet

Gewoon 98 benzine 1:28 gemengd met olie.

M'n andere hobby is karten, en heb dit enkele jaren redelijk fanatiek gedaan, alleen de kart staat NOG meer stil dan de heli's..

Mischien tegenwoordig op methanol ??? 8O

op een kart zit nogal eens ooit een veredeld crossmotor blok, en die lopen gewoon op normale benzine, niet op methanol

Op de site van coolpower staat een verwijzing naar kartbrandstof, misschien kan dat iets uitleggen?

Groeten Laurens

gewone benzine word bijgesmeerd met olie (de coolpower en klotz olie oa) tot 2 takt benzine, net als voor een bromfiets.

als ze dan onze olie gebruiken, dan in heel andere verhoudingen dan de modelmotoren, een benzinemotor gebruikt slechts 2 tot 4% olie, een modelmotor tot 25% olie, en aangezien de olie het duurste bestanddeel van je brandstof is kost het gewoon wat meer als een litertje gemengde benzine.
Als ik mijn 1/1 auto op methanol kon laten lopen deed ik dat meteen, als je grote hoeveelheden koopt kan de prijs tot 70 ct per liter zakken
...........peet.................8)

Ik dacht niet dat ze benzinemotoren op methanol lieten lopen ,ik dacht dat ze grote methanol motoren hadden om toch maar dat ietsje harder te gaan. En dat ze dus ook aan de olie konden geraken. Niet dus :wink:

De Indykart is de race klasse waar Arie Luyendijk in gereden heeft. Deze motoren draaien idd op Methanol. Jammer genoeg is dit iets gevaarlijker ivm met brand, Als methanol brand zie je geen vlammen. Daarvoor staan er in de pits tijdens de races grote bakken met water en zodra er iemand gek begint te springen gooit men zo een bak water over hem heen.

Volgens mij kan vrijwel iedere normale benzine motor met een kleine aanpassing draaien op methanol. Dit is in Brazilie een veel gebruikte brandstof voor de auto's.

Back