Kartonrompjes voor Helicopters?

Hoi allemaal,

Ik heb helaas mijn corona kap kapot gevlogen, en ik kan maar geen mooie goedkope kap vinden. Toen herinnerde ik me een topic hier op et forum, van een van dik karton gemaakte gevechts helicopter.

Nu heb ik hier toevallig een mooie nieuwe laserprinter, een pak glans kartonplaatjes (ongeveer zodik als een melkpak), en een paar pritstiften.

Bestaan er tekeningen van karton helicopters die ik eventueel zou kunnen opschalen zodat et op mijn heli past? 8) Et leukste zou zijn een heli met ski's en geen retracts, zodattie goed op de heli past. :P

http://papertoys.com/apache.htm
Deze heb ik al gevonden, maar die heeft geen mooie schaal kleurtjes en details erop zitten. Bovendien heeft ie retracts, dus dat is een geknoei met de skids van mijn corona. :P

Grts,
Sven

Ps.
Ik hoop dat t hier goed staat, want ik heb geen flauw idee waar deze vraag thuis hoord.

ishiBK01.jpg

Link

ishiagusta01.JPG

Link

agustaXRB.jpg

Link

PA312156.JPG

Link

Meerdere modellen in een Zip file (bouwpakket): Klik
Beschrijving

Niet slecht! Vooral die eerste is erg mooi, maar er is geen template te downloaden voor zover ik kan zien. Hoe die dat ding zo mooi bol en rond heeft gekregen is me ook een raadsel.

De 2e is ook mooi, maar kan niet ivm tussen schotjes die dr in moeten.

Maar met die zip pack en helihobby site kan ik wel weer n eind vooruit. :P

Bedankt!

Ik zou er als ik jou was niet al teveel moeite in steken. Zo'n papieren kap kan nog minder hebben dan een plastic versie. Hoe stuk is die plastic kap van jou dan? Kan je die niet even met wat plakband / epoxy / secondelijm etc provisorisch repareren? Ik zou daar gewoon zo lang mogelijk mee oefenen.

Die orginele kap is open gepeld als een banaan. :banana:
De 8cell SubD pack heeft zich zijwaards een weg naarbuiten gebaand. Ik heb geprobeerd et gebakje weer in elkaar te boetseren, maar dr is structureel bar weinig over.

Ik vind een simpele nieuwe kap van iets van 15 euro kopen niet erg, maar ik wil graag iets beters dan die suffe witte kap van LMH (die vind ik niet goed opvallen in de lucht). Liefst zelfs een lexaan kapje die ik lekker kan spuiten, maar die kan ik niet vinden helaas, dus dan maar papier, dacht ik zo. ;)

als je die oude kap nog in elkaar kan prutsen (desnoods met zware reparatiezooi ofzo) dan kan je het karton misschien mooi eromheen vouwen :). Op die manier is het misschien mogelijk om redelijk snel nieuwe kapjes te maken.

Je zou er ook mallen van kunnen maken en dan van dun glasweefsel kapjes maken :), maar ik denk niet dat je die oplossing zocht.

Die gewone van papier spreken mij wel aan :D, zal er ook eens 1tje voor een picolo in elkaar flansen. lache!

De enige manier om die kap nog te reconstureren, is door dr een homp klei in de duwen. :P

Et probleem is dat et zo moeilijk is om erachter te komen welke commerciele kapjes er op de corona passen (eco 8? agusta? eolo? Wie zal et zeggen). Et orginele kapje wil ik nietmeer, en een nieuwe weet ik niet te vinden, dus dan wordt et al vrij moeilijk. ;)

Ja, hele leuke peperdure kapjes. ;) Een kap van 60 euro ga ik er nog even niet aanhangen denk ik. ;)

Tip: Maak een mal van goedkoop hout ed.
Neem wat dun plastic van een fles of zo en maak het zacht met fohn of verfstripper (niet te dicht bij houden). Laat het afkoelen om de mal en je hebt een nieuwe kap

Daar heb je zagen/raspen/beitels/schuurspul/verfstripper voor nodig. Ik heb nieteens een werkplek om zoiets te doen. :P Ik moet mijn hele hobby doen vanuit mijn kleine slaapkamer/computer hok.

Dus uitgebreid gaan zitten hobbyboppen zal helaas niet de oplossing zijn. ;)

wat je er ook opzet, kapot knallen ga je het toch nog wel tigtal keren tot je schadevrij kan vliegen.

beter het oude kapje in elkander tapen en plakken en daarmee leren vliegen, en dan pas een kickass kap erop

volgens mij WIL je gewoon niet hobbyboppen ;).
Ik zit gewoon te schuren/zagen/watdanook in mijn slaap/hobby-zolderkamertje :D

Maar op die manier kan je ook van klei een rompje maken, gewoon je oude romp provisorisch in elkaar frutten en dan in 2 delen maken en dan klei erin. Daar kan je ook warm plastic omheen vormen :D

@Gerard: Al een paar keer gezegt, ik KAN et oude kapje niet meer in elkaar tapen, die is gewoon GAAR. :P

Sietse: Ik wil wel knutselen, maar et kan gewoon niet. Die computers zuigen al dat zaagsel op en dat wordt 1 grote pokkebende. Bovendien heb ik bijna geen gereedschap (Dremel, X-acto mesjes, zak schroevendraaiers, dat ist), en ik zou ook niet weten waar ik die houtbewerkings zooi zou moeten laten. Ik heb geen schuur, ik heb geen zolder, ik heb geen keukentafel, en mijn kasten puilen nu al uit. Ik heb een buro van 250x90 waar dan 2 computer en n TV op staan. Ik heb echt geen plek om daar ook nog es een bankschroef etz. aan te gaan bouten, of te gaan zitten smeerboelen met een bonk klei en heet plastic.

En voor et geld van gereedschap en klei, koop je volgens mij al een simpele lexaan kap. Dat ingewikkelde kapje van LMH zelf kost nog geen 14 dollar, dan kan zon simpele plastic puntdop toch niet veel meer kosten?

Dus... Kopen, vouwen, of kaal vliegen. :P Wat zal et worden.

Lekker goedkoop, maar helaas niet transparant te krijgen, en de zichtbaarheid van mijn corona vond ik nogal tegenvallen op een witte wolken achtergrond. En aan de BUITENkant spuiten lijkt me erg moeilijk met zon glad plastic ding. Toch even wat anders dan dat elapor van multiplex dat alles opslurpt. ;)

Nieuw kapje: beetje opschuren die buitenkant, grondlak erop. En kleurtje eroverheen. Tada....

Of iets maken van tempex/epp... Een gloeidraadje doet wonderen.

Of een romp van zo'n speelgoeg heli op de rommelmarkt op de kop tikken. Zo'n actionman ding of zo.

Ja maar mijn spuit skillz zijn nog niet echt wunderbahr. ;) Je moet volgens mij wel heel mooi regelmatig kunnen spuiten om dat aan de buitenkant mooi spiegelglad te krijgen.

Tempex dan kan ik beter papier pakken denk ik, en EPP moet ik eerst nog zon blok zien te vinden, en dan nog eens zo netjes kunnen snijden, want met EPP schuren heb ik nog niet echt succes gehad. :P

Zon speelgoed ding is volgens mij wel n beetje zwaar.

dan maar gewoon vliegen zonder kapje toch.

..totdat je crashloos kan vliegen en dan iets moois kopen.

Back