Katana / Funtana 1800 / 2000?

Hoi,

ik heb al een tijdje een 26cchobyking benzinemotortje met resopijp op de plank liggen, en ik ben binnenkort jarig... Ik kijk naar een ARF Katana / Funtana voor zo'n motor. Keuze genoeg! Twee vragen:
1) Wat is het verschil tussen een Funtana en een Katana?
2) Ik zie toestellen van 1800mm span voor deze motor, en ook van 2 meter. Is er iets logisch aan te raden?

Twee goedkope voorbeelden waar ik naar kijk:
KATANA.
Modellbau Lindinger Onlineshop

[EDIT] Deze is misschien wat minder 3D, maar ook leuk: http://www.seagullmodels.com/ProductDetail.asp?id=28#[/EDIT]

Dank voor advies,

Hugo

Laatst bewerkt:
een funtana is "altijd" vierkant, dat wil zeggen; zijn spanwijdte is gelijk aan de romp lengte. daarnaast heeft hij een iets slankere bouw qua romp en staart. een funtana is er meestal ook maar tot 2 meter en volgens mij daarmee geschikt voor f3b/c als ik me niet vergis. heb zelf kort een funtana'tje gehad. persoonlijk vind ik een katana fijner vliegen omdat die wat minder dwarrelig is, hij vliegt wat stabieler en degelijker. trouwens, wat je noemt van seagull is goed, maar ik geloof redelijk zwaar. daarentegen wel degelijk gebouwd voor dat geld. (echter geen oracover). die van lindinger ziet er leuk uit.

trouwens, mocht je wat tofs willen hebben en kwaliteit maar niet de hoofdprijs, pilot-rc!

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Edge 540 die jij aangeeft van seagull models is wel bespannen met oracover :) .. Ik ben erg tevreden van Seagull, gisteren de Percival mew gull gekocht :cool:

Dank voor jullie input, het probleem is geheel opgelost:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Mijn Belgische collega heeft hem net opgehaald en donderdag is hij bij mij! Ik ben blij!

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back