Kavan Big scale scharnieren

Hallo allemaal,

Wie weet waar je nog Kavan big scale scharnieren kan krijgen met een pen van 0,8 mm?
Ik haalde ze vroeger altijd bij Hobby-in in Waalwijk, maar degene die ze nu hebben hebben een pen van 1,2 mm.
Ik haal de pen er altijd uit en gebruik een lang stuk staaldraad van 0,8 als scharnierpen.
Het voordeel hiervan is dat je gemakkelijk je roer kan verwijderen van je model.
Ook kan ik nu mijn scharnieren lijmen en borgen voordat ik de folie op mijn model aanbreng.

Alvast bedankt.

MVG

Edwin.

Ik weet van de verschillende diktes.
ik had de helft van mijn scharnieren in Waalwijk gehaald en de rest bij Conrad besteld.
Ik had ook 2 verschillende diktes.
Ik gebruik dezelfde methode met een lange verenstalen as.
voor de rolroeren (4 scharnieren op rij) heb ik 1 mm verenstaal in 1,2 mm gaten geplaatst.
Blijkbaar lagen de scharnieren niet goed in lijn want ik had geen speling :eek:.

groeten Willem

Ik heb op de side van quartel gezocht, maar daar kan ik niets vinden, nog een mailtje van Hobby-in gekregen, maar die hadden ook niets meer liggen.

Niemand een idee?, of heeft iemand er nog 5 liggen die ik over kan nemen?

MVG

Edwin.

Edwin,
gewoon effe Quartel bellen en vragen of ze nog leverbaar zijn!
Als je dat doet dan wordt je gegarandeerd daarover teruggebeld(ik kan het weten)!
Het mooiste zou zijn als je het bestelnummer ervan hebt!

Mvgr Hannesie

Quartel

Nou, vandaag effe naar Quartel gebeld.

Ik had er al een raar gevoel bij, want ze hebben mij daar nog nooit met iets fatsoenlijks kunnen helpen, helaas.
Zoals verwacht konden ze me al heel snel vertellen dat ze geen Kavan big scale scharnieren hadden met een dunne pen.
Vraag me af hoe snel hij dat kon zien, maar het was er volgens hem niet en ook niet te leveren, alleen met die dikke pennen.

Dus ben ik nog steeds op zoek, iemand nog een idee, of heeft iemand er toevallig nog een paar liggen.
Ik wil ook best ruilen tegen scharnieren met een dikke pen.

MVG

Edwin.

Kavan

Johan,

Dat klopt, ik bedoel nu de grootste maat, deze;

full

Met een pen van 0,8 mm.

MVG

Edwin

afmetingen 39 X 20 mm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan de pen ook 0,95 mm zijn ? (gemeten met een micrometer)

De nieuwen van Hobbyin zijn 1,4 mm

Ik heb hier een TC Piper met de kavan scharnieren die de dunnere pen hebben.

Het zijn er 18 stuks

De piper zal het niet erg vinden als zijn scharnieren een dikkere pen hebben.:D

Mvg Johan

Edwin,
het kan zijn dat Kavan ze dan niet meer leverd met die 0,8mm pen.
Dat wil dus niet zeggen dat Quartel niet ter wille is om jouw aan deze scharnieren te kunnen helpen!!

Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Niet gelesen ?

Het gaat hier om de oude versie met de dunnere pen.

Kavan scharnieren (nieuwe versie ) krijg je in elke modelbouwwinkel . :D

Mvg Johan

Heeft echt niemand meer een paar van die oude scharnieren liggen?
Ze moeten toch ergens verkrijgbaar zijn :(

MVG

Edwin.

Waarom gebruik je niet gewoon verenstaal van 1.2mm als pen :confused:

HIER bij King Microscrews

Heb je niet gelesen dat ik er nog 18 van heb .:D

Jij stuur mij gewoon 18 nieuwe met de dikkere pen doet er gelijk een omschlag met postzegels en je adres er mee in en ik stuur jouw dan de 18 met de dunnere pen terug.

Heb je gelijk een paar op voor raad. ;)

Mvg Johan

@ plottewelt,

Sorry, heb je post helemaal over het hoofd gezien :oops:, was er even niet helemaal bij :hammer:
Graag ga ik op je aanbod in, Pb je adres gegevens maar en dan hebben we een deal :D

@ Teus,

Tja, heb ik ook aan zitten denken, echter heb ik wel wat speling op die manier, al zal die minimaal zijn.
Een ander probleem is dat ik al een aantal scharnieren gelijmt heb, dan krijg ik in 1 roer 2 verschillende scharnieren en moet ik met 2 pennen gaan werken.

MVG

Edwin.

Johan,

Ontvangen, gaat morgen op de post.

Nu loop ik tijdens het bouwen van mijn Yak tegen het volgende probleem aan 8-)

Ik heb een meter of 10 oracover nodig om deze kist te bespannen, na een beetje rond gekeken te hebben bij diverse modelbouwzaken hier in Nederland schrok ik van de prijs, tevens heb ik een aantal meter orastick nodig van 60 cm breed, wat ik niet eens kon vinden hier in Nederland.

Wie kent er een goed adresje waar ze oracover en orastick (van 60 cm breed) verkopen tegen redelijke prijzen?

Alvast bedankt.

MVG

Edwin.

Back