KBDD geel dampners

vandaag me nieuwe trex600 upgrade dampners binnen gekregen van hobbymaniac.
ben er zier blij mee, de geel dampners zijn erg hard en geschikt voor hard 3d.
echt en super upgrade.

De Kleur is bij KBDD in iedergeval een aanduiding van de hardheid..

Maar wat ik graag wil weten is,

a. Wat is het wezenlijke verschil tussen al die rubbers?
b. In wat voor situatie gebruik je een bepaald type rubber?
c. Wat merk je tijdens de vlucht met een een harder of zachter rubber?

Simpel gezegd bepalen de dempers hoe goed de heli meebeweegt met de bladen/head. Dus een hardere demper zal een snellere reactie van de heli geven op stick inputs.
Wanneer je te zachte dempers hebt dan kan het zijn dat je heli rustig op en neer gaat schommelen. En dat hij te soft reageert met 3d figuren.

Er is denk ik wel een groot verschil in de benodigde demping bij FB of FBL helis. En daarnaast denk ik dat eerder de stijfheid van de o-ringen van belang is dan de werkelijke demping.

Zelf merk ik met mijn 600size heli en Microbeast dat ik niet onder de 2050rpm moet komen anders gaat hij als een gek schudden. Om dit te verminderen kan ik de cyclic gain (pot1) wel omlaag zetten maar dit verminderd ook weer het vlieggedrag. Ik zit zelf nu nog te twijfelen wat te doen. Zachtere dempers, hardere dempers, of gewoon accepteren.

En zowieso vraag ik me af of hardere dempers dan de stock align dempers wel nodig/nuttig zijn. Voel maar eens aan een kop van een hirobo of raptor, dan weet je wat zachte dempers zijn :)

nou ben onder de indruk van de kbdd dampners
beetje slecht clip maar ja.
eerst poging tot sustained caos
[URL="
- video 2011 05 05 17 24 41[/URL]

ik zie alleen een kerel op een grasveldje met een paar pionnekes bij zich, verder zie ik niet echt iets;) groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Back