KDS 450 C probleem met tail drive

Hi guys,

Vandaag mijn KDS 450 C uit China binnen gekregen. Eerst maar eens goedgeinspecteerd. Heli is ok op 1 ding na.

Het grote staartrotor aandrijf tandwiel dat het kleinere tandwieltje met de belt aandrijft, is onrond... Hij grijpt een halve omwenteling aan, en de andere halve omwenteling net niet...

Vraag 1: Voor zover ik zie kan ik aan de "ingrijp diepte" van de tandwielen niets afstellen... klopt dat?
Vraag 2: als ik ipv het grote KDS "tail drive" tandwiel er een Align 450 Sport tandwiel op wil zetten, past dat dan?

Thx!

hmm gelijk een edit ik was even vergeten dat de KDS C veel lijkt op de trex 450. Ik denk het wel dat het kan. je kan er verder inderdaad niks aan afstellen.

Is het wel ovaal ?
zit het asgat wel in het midden ??
mvg
Frederik

Als het gat niet in het midden zit kan het tandwiel niet over een halve omwenteling WEL aangrijpen en een halve omwenteling NIET he...

Bovendien loopt de aandrijving op de motor wel goed, en die loopt op dezelfde as.

Laatst bewerkt:
Ahum, dat is precies wat er gebeurt als je een scheve chinees hebt gehad.

of hij is ovaal, dan raakt hij 2 keer heel strak en 2 keer in hetzelfde rondje bijna niet

Als het gas niet in het midden zit kan het tandwiel niet over een halve omwenteling WEL aangrijpen en een halve omwenteling NIET he...

Bovendien loopt de aandrijving op de motor wel goed, en die loopt op dezelfde as.

'
De vorige bericht zegt niks over gas. Maar over de gat waar het asje in gaat.

Ow, Frederik, ik bedenk me nu dat je het gat in het tandwiel bedoelt en niet het gat waar de rotor-as op gelagerd is... Dat heb ik niet gecontroleerd. Maar zelfs als ik het zou controleren, kan ik het toch niet fiksen, tenzij ik er een bus in set ofzo..
Ik lees overigens dat (zelfs bij Align) vaker klachten bestaan over niet-ronde tandwielen (zoekfunctie).
Heb inmiddels maar een nieuw KDS tandwiel besteld. Kijken of die beter past... Valt me wel een beetje tegen dat de vormtoleranties van essentieele onderdelen zo slecht zijn...

tandwielen zijn regelmatig niet helemaal recht, maar bij align etc zijn ze vaak wel gewoon rond met een gat in het midden..

Dat niet rechte zie je door te draaien, je ziet er dan wat hoogteslag in zitten. Dit zie je overal, en kan niet zo gek veel kwaad.
ovaal etc kan dus wel kwaad..

Owja, nog een vraagje... Wat is de makkelijste manier om de tail-gear-drive te wisselen bij een KDS450C/TREX450SPORT? Ik dacht

- Borgboutje op tail-gear-drive los
- Servo armen los
- Hoofd rotor as eruit

???

Heb de niewe tandwielen binnen... De Belt Drive Gear die ik binne kreeg was in diameter TIENDEN mm's groter en... rond.. Heli vliegt alsof het een ander toestel is...

Back