Kds 450 c

Beste mensen van het forum, ik zou me even netjes voorstellen.. Ik ben Sam078 en kom uit Dordrecht.. Ik wil gaan heli vliegen en heb de laatste 2 maanden dan ook op de sim gezeten met mijn zender (spektrum dx6i en nu het een beetje lukt is het dus tijd voor het echt werk.. Ik heb express nog niet eerder een heli gekocht omdat ik eerst wilde simmen en kijken of het allemaal wilde lukken..

Uiteindelijk is het voor mij de bedoeling om een T-rex 450 te kopen en daar de optie`s voor kopen die nodig zijn voor een goede heli, maar omdat ik weet dat ik toch nog wel ga crashen wilde ik dus beginnen met een budget heli, en ben een KDS 450 C tegen gekomen.. Nu is natuurlijk mijn vraag is dit een goede heli om mee te beginnen en te leren?

Ik snap dat dit vast de zoveelste vraag is op jullie forum, maar na lang te hebben gezocht zie ik door de bomen het bos niet meer en moet ik het even zo vragen in de hoop een direct antwoord te krijgen, alvast heel erg bedankt voor komende reactie`s

Sander

Welkom!
Ik kan beter eerst een paar vragen stellen voordat ik verder ga..
Met welke sim heb je leren vliegen?
Wil je bij een club gaan vliegen met iemand die les geeft of op eigen gelegenheid een grasveldje op zoeken en gaan vliegen?
Ik heb me laten vertellen dat je een 450 size niet draaiend in aanraking moet laten komen met jezelf ,eventuele toeschouwers ( die zeker niet uitgesloten zijn!) of dieren.
Oftewel als je deze heli al draaiend tegen iemand aanvliegt houd hij of zij er FLINKE wonden aan over.
Als je dus zelf wilt gaan leren vliegen zou ik deze heli niet kunnen aanraden.
Wel zou ik aanraden om te beginnen met een E-flite blade mSR, deze heli word door veel mensen gevlogen en geprezen. Deze heli moet je eigenlijk binnen vliegen maar met bijna windstil weer kan het ook buiten..
Ik snap dat je dit waarschijnlijk niet wil omdat je uitkeek naar zo'n prachtige (grote) heli. Maar het lijkt mij dat je eerst het gevoel moet krijgen hoe je moet vliegen, dit kan natuurlijk goed met een sim maar in het echt is het toch zeker anders!
Ik hoop dat ik je zo een klein beetje heb kunnen helpen.

J.G

Ha Sander,

een kds is een prima heli om mee te leren vliegen, of om mee te beginnen.
Verkijk je er alleen niet op dat Sim toch nog anders is als daadwerkelijk gaan vliegen met je eigen Heli...
echter is het zo dat hoe groter de heli, hoe makkelijker het vliegen is te leren... alleen de crash kosten zullen daardoor wel weer duurder worden.

Ik heb best goede berichten gehoord over de kds, en volgens mij als je een 450 kunt vliegen, kun je bijna alle heli's wel besturen...

ik ben groot begonnen, en steeds kleiner gaan vliegen, maar kwam er toch achter dat groter gewoon fijner is om te vliegen... voordeel 450 zijn crash kosten zijn goed te doen, is goed uitwisselbaar met bijv onderdelen van align.

groet Marcel

Laatst bewerkt:
Het is voor mij de bedoeling het zelf aan te leren voorlopig, gewoon alleen op een "verlaten" plek eerst rustig hoveren en steeds een stapje verder te gaan, met uiteindelijk misschien wel bij een club te gaan vliegen..

Ik heb thuis de sim Phoenix, dus dat is de ervaring die ik heb..

De grote maakt mij eigenlijk niet uit, ik wil wel graag buiten vliegen en zoals aangegeven als je kleiner gaat moet het ook bijna wind stil zijn en dat is het bijna nooit in NL, mijn keuze voor de kds is zoals aangegeven dat ik dus uit eindelijk met een T-rex 450 wilt gaan vliegen, de KDS lijkt erop dus om een beetj aanwenning te krijgen de keuze voor deze heli..

Bedankt voor jullie reactie`s iig..

Die Blade mSR is bedoeld als tussenstap niet definitief natuurlijk!
De phoenix sim is oke...

J.G

koop die 450 size heli en een msr en leer hoveren met de 450 en voorlopig vliegen en oriëntaties met de msr heli en blijf veel simmen. zorg alleen wel dat je een oefen kruis onder je 450 hebt zitten, die gaat je veel crash kosten besparen. je zal trouwens veel plezier aan een msr gaan beleven,die dingetjes vliegen geweldig. als je de bind and fly versie koopt bind die ook zo aan je dx6i

Hoi Sander.
De KDS modellen zijn erg fijn om mee te vliegen.
Niet alleen het ermee leren maar ook om zo'n heli naast een kwalitatief ander beter merk erbij te houden als bijv ragbak heli is erg prettig.
Ik vlieg zelf met 4 stuks KDS450SV heli's.(elk met eigen gekozen set-up)
Inderdaad niet de C versie, maar heb dat bewust gedaan omdat ik de manier van snaar aandrijving naar het tail rotor gedeelte van de KDS450SV meer prefereer.
Ik adviseer jou ook eens om op het Forum van RCVliegshop rond te neuzen.
Er vliegen daar meer piloten met KDS heli's dan hier op het MBF.
Alles kun je daar in gespecificeerde Topics terug vinden.
Veel sukses.
Vr Gr Erwin

Goede opmerking van Dylan inderdaad. De tail aandrijving van de S/SV is beter dan de C in mijn optiek.

Bij de C ga je via een tandwiel naar een asje naar een kleine poulie. Terwijl bij de S/SV de poulie direct op de hoofdas zit.
Daarnaast vind ik uberhaupt de frame opbouw van de SV beter.

Bedankt voor de reactie's mensen, ik kan die C voor een mooi prijsje kopen zodat ik echte ervaring kan op dOen, neem aan dat die tail van die andere ook gewoon op de C gezet kan worden eventueel..

Bedankt voor de tip van het andere forum, zal me daar eens gaan laten zien en vragen..

Bij de C ga je via een tandwiel naar een asje naar een kleine poulie. Terwijl bij de S/SV de poulie direct op de hoofdas zit.
Bij align heli's (en klonen daarvan) gaat dat toch ook zo. Bij de pro maken ze het naar mijn mening nog complexer met al die tandwielen die toch ook nog onnodig herrie maken op een e-heli; de protos vind ik een mooi ontwerp wat dat betreft. Ik denk dat al die tandwieltjes wel goed zijn voor de verkoop van onderdelen ;)

Laatst bewerkt:
Bij align heli's (en klonen daarvan) gaat dat toch ook zo.
Dacht het wel ja, zoiets is voor mij merkonafhankelijk vind het gewoon een onhandig systeem. Daarom zou ik eerder voor de S/SV gaan, en dan eerder de SV want de S is toch echt te basic met de plastic onderdelen.

Bij align heli's (en klonen daarvan) gaat dat toch ook zo. Bij de pro maken ze het naar mijn mening nog complexer met al die tandwielen die toch ook nog onnodig herrie maken op een e-heli; de protos vind ik een mooi ontwerp wat dat betreft. Ik denk dat al die tandwieltjes wel goed zijn voor de verkoop van onderdelen ;)

De tandwielen op de 450 pro zijn amper hoorbaar hoor....:rolleyes: Iig sleutelt het een stuk makkelijker. denk dat ik sneller een set TT gears heb vervangen dan een belt..

Overigens is de tail aandrijving bij de 450S echt RUK. er zijn 2 geleide wieltjes gebruikt zonder een doorlopende lagerpen, waardoor na een vlucht of 10 de wieltjes speling vertonen op hun houders.. volgens mij zit er ook maar een enkel lager in.. nog meer kans op speling of een wieltje wat eruit valt Weet niet hoe dit bij de SV zit.. die heeft tenminste alu wieltjes en ophanging... Wel ben ik t er mee eens dat een grote pulley voorin een betere oplossing is dan een los tandwieltje.(want ook ik vlieg een Logo :))

de KDS C gebruikt een trex 450 V2 soort frame. dus kan je ook nog eens wat Align onderdelen erin prakken.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb toen van de 450S vrij snel de pulley assembly vervangen door die van de SV. De S gebruikt dacht ik zelfs alleen glijlagerbusjes. Die van de SV is nog fatsoenlijk gelagerd.

Nogmaals heel erg bedankt heren voor de info, ik heb inmiddels de KDS 450C thuis staan, zaterdag is het lekker weer en hoop ik dat die voor het eerst een paar centimeter van de grond af komt..

Nou vliegen wil ik het niet noemen hahah, maar hij is wel in de lucht geweest en wat ge oefend, en dat viel echt zwaar tegen, alleen nu heb ik nog meer de drang om te leren.. :D

Ja tof lijk me erg leuk, probleem voor mij is dat vliegen nog een groot woord is.. Ben blij als ik hem van de grond af krijg..

Back