KDS 450 ontmantelen

Hallo,

Ik heb nieuwe onderdelen besteld voor mijn KDS 450 S en heb gepoogd om de rotor kop er af te schroeven. Maar ik heb mijn inbussleutels al een paar keer kapot gedraaid hierop. Nu begon ik mij af te vragen of de standaard schroefjes mss een exotische maat zijn?

Daarnaast, een kds 450 is geen fp of coax, ik verplaats dit topic even naar algemeen..

@ student: ik dacht als dat ik mij vergiste bedankt ;-)!
Ja ik gebruik nu 1 gehard en 1 hardstaal imbus. Daar links en rechts verbonden zijn draai ik het 1 naar mij toe en het ander van mij af. Het wisselstuk krijg ik open zo maar het defecte stuk blijft strak zitten ik krijg +/- 1mm mee in bijde richtingen (open en terug toe) zonder slip maar dan loopt het mis en schiet mijn inbus door (inmiddels al 4cm korter gemaakt ) ik denk dat ik morgen naar de bouwmarkt wat materiaal ga halen voor dit open te krijgen en anders zal ik een kopje moeten uitboren.

Ik ben nieuw materiaal gaan halen en heb dit direct geprobeerd. Maar geen succes. Ik draai mijn nieuw materiaal kapot en alles blijft vast zitten. Het bovenste schroefje net van het zelfde . (Deze dat de brake plate vast houd) Het lijkt wel of alles is verlijmd geweest! (de maat die ik genomen heb is 1,5 volgens een voorbeeldschroefje dat ik uit gedraaid heb aan de tail)... Ik begin radeloos te worden en denk er echt aan om alles uit te boren!

klinkt als rode loctide waarmee de schoefjes vast zitten?

is hier ook een draadje van..
als ik het goed heb krijg ik het dus niet meer los met rode loctite :/ maar mss toch even dat idee van opwarmen gebruiken! Het enige kunststof dat er nog op zit is toch defect... zou de rode 400°C aankunnen?

Edit:
als het deze is moet ik door opwarming ze nog los krijgen!

Oke het is los! eerst heb ik gepoogd om het met een soldeerbout op te warmen maar geen succes. Uitboren was ook niet mogelijk aangezien ik de achterkant niet kon borgen. (as draaide maar door) Dan maar met een figuurzaag alle kunststof verwijdert zodat ik mooi aan de boutjes kon. 1 kant in een vizegrip en andere kant in de kop van een boormachine en zo kwam het uiteindelijk los! Het scroefje is weg gesprongen uit de vizegrip nog voor ik een foto kon nemen maar deze was van boven tot onder wit van 1 of ander product. ook de binnenkant van de schacht is wit en als ik er in kijk zie ik dat deze hoogst waarschijnlijk vol zit hiervan....

Das normale locktite

Chinezen hebben een raar goedje, ze tanken het hele gat vol en draaien de bout ook nog eens erg hard aan.
Soms is het niet te doen dat los te krijgen.. Soms heb je geluk, soms niet ;-)

Als je het weer in elkaar zet, wel even locktite ertussen doen.
Ff voor jouw idee over de hoeveelheid locktite die je moet gebruiken: ik zet met 1 druppel locktite een 450 in elkaar...

Das normale locktite

Chinezen hebben een raar goedje, ze tanken het hele gat vol en draaien de bout ook nog eens erg hard aan.
Soms is het niet te doen dat los te krijgen.. Soms heb je geluk, soms niet ;-)

Als je het weer in elkaar zet, wel even locktite ertussen doen.
Ff voor jouw idee over de hoeveelheid locktite die je moet gebruiken: ik zet met 1 druppel locktite een 450 in elkaar...

Voorlopig nog geen tussen gedaan. Ik wil eerst heel kort alles testen. Met 1 drupje! Hier zat een half flesje op denk ik :-P!

Doe het er nou tussen...
Binnen 1 vlucht kan een boutje losrammelen, en ook meteen het frame verlaten.
En doorgaans heb je op een heli alle moertjes en butjes nodig

Back