kds 450 qs 2011 model

• Topicstarter Topicstarter Academy titanic
  • Startdatum Startdatum
A

Academy titanic

Guest
hallo allemaal ik heb net een kds heli gekocht maar ik zag dat bij het model van 2012 het een en ander is veranderd!

ik heb het 2011 model die heeft een snaar aandrijving tot op de hoofdmotor heeft iemand er ervaring mee dat die brak dan heb je totaal geen aandrijving meer zowel als in de staart en de hoofd rotor het lijkt me nogal kwetsbaar of valt dat mee?

gr richard

De vrijloopkoppeling op de motoras is een zorgenkind, en ook erg zware belasting van de riem (kans op breken is erg groot) .

Het is helaas niet voor niets dat KDS weer snel ervan af is gestapt.
Misschien is het wel mogelijk hem om te bouwen naar "model 2012 aandrijving"; dan drijft de motor via tandwielen de hoofdrotor aan, en de hoofdrotor de staart met een riem.

Let wel, op staartaandrijving dmv een riem is niets aan te merken!

Als een snaar in de staart breekt, moet je ook de hoofdmotor uitzetten...
Hou je power op de hoofdrotor staan zonder vermogen op de staart, krijg je een tolletje. Gevolgd door een bommetje

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar het punt"als hij breekt heb ik geen aandrijving" is niet gegrond.
Je moet toch autoroteren.

Is alleen de vraag of die snaar wel eens voortijdig breekt, of wat de levensduur zowieso is .

Als een snaar in de staart breekt, moet je ook de hoofdmotor uitzetten...
Hou je power op de hoofdrotor staan zonder vermogen op de staart, krijg je een tolletje. Gevolgd door een bommetje

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar het punt"als hij breekt heb ik geen aandrijving" is niet gegrond.
Je moet toch autoroteren.

Is alleen de vraag of die snaar wel eens voortijdig breekt, of wat de levensduur zowieso is .

ik bedoelde ermee te zeggen als hij breekt kan ik de staartrotor en de rotor niet meer bedienen die riem drijft beide aan!! dus dan komt hij als een baksteen naar beneden

ik heb de 450Q en heb dat probleem nog niet gehad gewoon goed kijken of er haarscheurtjes in de riem komen.

oke nou bedankt in iedergeval ga hem misschien ombouwen naar het 2012 model maar dat gaat niet zo makkelijk volgens de kds heli shop ik kijk wel even

ik bedoelde ermee te zeggen als hij breekt kan ik de staartrotor en de rotor niet meer bedienen die riem drijft beide aan!! dus dan komt hij als een baksteen naar beneden

Nee, jij snapt mij niet ;-)

Zonder staart, MOET de motor toch uit.
Dus wat er ook gebeurt, die motor moet uit.

Dus daarin heb je geen enkel verschil met een andere heli.

Enigste verschil, is dat jouw heli geen staartbesturing heeft als de snaar breekt.
Maar dat heeft dus iedere heli met snaaraandrijving ergens.
Verder reageert hij dus hetzelfde als iedere heli waarvan iets kapt gaat in de vlucht..

Verdiep je eens in het "autoroteren"
Je kan een heli zonder motor nl makkelijk schadevrij landen. Als je maar hoog genoeg zit

Dan heb ik liever dat die 2011 riem breekt.. dan kan je rustig autoroteren, als de heli eenmaal begint te spinnen door het ontbreken van staartaandrijving ben je zo goed als verloren.
Autoroteren met een 450 kan prima.:yes:

Back