kds 450 s rompen

• Topicstarter Topicstarter harrower
  • Startdatum Startdatum
H

harrower

Guest
Ik heb een paar weken geleden een kds 450 S heli gekocht.
Ben er erg tevreden over, hij vliegt perfect en alles gaat goed, heb wel main rotorhead vervangen voor een titanium rotorhead aangezien die van plastic makkelijk breekt.

Nu dat ik er goed mee kan vliegen wil ik er een schaal romp op zetten.
Maar als ik mijn heli vergelijk met alle andere 450 size heli's dan zit mijn staart veel lager.
Dus nu vroeg ik me af of iemand hier al geprobeerd heeft om op de kds 450S een schaalromp te bouwen.
Ik wil er zelf een MD500 op zetten maar voordat ik er een bestel wil ik eerst weten of dit wel kan vanwege de staart.

Dus wie kan mij helpen?:-D

Laatst bewerkt door een moderator:
Titanium rotorhead! kwijl. $$$$, Das gwn alu hoor;)

De staart zit op precies dezelfde hoogte als de Trex 450(is een kloon van 1 van de eerste), de KDS rompen passen perfect om de KDS zelf, daar zijn ze immers voor gemaakt..

Vraag is of je het wil, rompen zijn zwaar, gaat ten koste van vliegduur, als je crasht zijn ze stuk, en mensen die pas net vliegen zullen vaak gaan crashen is dus sowieso 100 eurie schade, en, sleutelen en afstellen aan de heli wordt er niet makkelijker op.. ook accu vervangen duurt langer.. enz enz

Titanium rotorhead! kwijl. $$$$, Das gwn alu hoor;)

De staart zit op precies dezelfde hoogte als de Trex 450(is een kloon van 1 van de eerste), de KDS rompen passen perfect om de KDS zelf, daar zijn ze immers voor gemaakt..

Vraag is of je het wil, rompen zijn zwaar, gaat ten koste van vliegduur, als je crasht zijn ze stuk, en mensen die pas net vliegen zullen vaak gaan crashen is dus sowieso 100 eurie schade, en, sleutelen en afstellen aan de heli wordt er niet makkelijker op.. ook accu vervangen duurt langer.. enz enz

Thnx voor de reply,
Idd het is een alu kop maar met titanium kleur, je kunt namelijk ook lelijk blauw erop zetten :)

Weet je zeker dat de staart even hoog zit als bij een trex 450?
Want bij de kds C/B en de kds sv versies klopt dit idd, maar volgens mij dus niet bij de kds S versie die ik dus heb.

Ik zat te denken om misschien een KDS C frame te kopen en daar alles in over te bouwen, ik rij namelijk al 10 jaar met rc brandstof auto's dus ik ben redelijk handig met mijn handen.
Maar zou al het materieel van de kds s ook in het kds c/b frame passen?

Het vliegen met de kds gaat erg goed, echt een aanrader voor beginners, zo uit de doos en vliegen maar, niets afgesteld en zelf nog nooit met een rc heli gevlogen.

enigste schade die ik in het begin had was een tail rotor blade omdat ik zo nodig in de huiskamer wou vliegen ;)

Back