KDS 450 spint rechtsom na crash

Hi,

Gecrashed met mijne KDS 450. Schade:

Flybar krom
1x servo kapot
tailrotor "los van de aandrijfas"

Heli weer in elkaar gezet. Meteen een kortere flybar erop gezet (was langer als origineel, nu is ie origineel) en zwaardere paddles voor wat mindr zenuwachtig gedrag.

Heli lijkt nu nauwelijks van de grond te willen komen en als ik em los trek, begint ie rechtsom te spinnen. Dacht eerst dat ik de staartrotor niet recht had staan (was los geweest). Opnieuw (alles volgens boekje vastgezet) maar lost niks op.

Zelfs dmv maximaal corrigeren op de zender naar links, blijft ie naar rechts tollen... Wat kan dat zijn? Moet ik het zoeken in de hoofdrotor-as, of elektronica?

Ben ff de weg kwijt... :confused:

zitten de staart bladen wel de goede kant op?

denk dat ze verkeerd om zitten

Hallo,

Ik denk dat je belt niet goed meer zit, kijk daar maar eens naar, is denk ik gedraaid heb ik ook een keer gehad.

Mvg Ron

Hallo,

Ik denk dat je belt niet goed meer zit, kijk daar maar eens naar, is denk ik gedraaid heb ik ook een keer gehad.

Mvg Ron

als hij de staart los heeft gehad of de belt kan dat ook. als hij de riem niet heeft losgehad zijn het waarschijnlijk de blaadjes.

Heeft de staart op de grond wel zijn volledige uitslag? Dus gaat hij wel volledig van links naar rechts

Hij de servo eens een beetje tegen (niet vol ertegen duwen dus..), heeft de servo nog kracht?
duw je hem erg simpel weg, gaat het niet goed..

Zit de imbus op de staart goed vast? Als de imbus op de staartas niet vast zit, gaat het ook mis

de plastic linkjes in de staartaansturing ok? als daar 1 van gebroken is, zie je dat pas als je er kracht op zet..

Heel simpel te zien of je riem verkeert zit.
Draai de hoofd rotor in de draairichting die ze normaal draaien dan moet de staart rotor ook draaien in de richting die ze normaal draait.
Dit gaat ervan uit dat je weet wat de goede draairichting is en dat je de bladen goed heb gemonteerd. :)

Servo reversen of de snaar een 1/2 slag draaien. Heb je aan de afstelling van de gyro gezeten?? kan ook nog verkeerd ingesteld zijn!!!

Mogelijk heb je iets aan onderstaande filmpje voor wat betreft de draairichting. Als ik me niet vergis was dit een KDS-S die ik voor een vlieger gerepareerd heb na een ......schade. :p Succes.

suIx8EPFXmE[/media] KDS-s RC-H schade - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
denk inderdaad dat je je gyro moet reversen (schakelaar op gyro) of belt verkeerd.
maar je had een servo kapot welke was dit dan? de staart servo?
zoja dan denk ik gyro reversen en daarna je stuur richting dan even checken of deze nog goed is denk dat je kanaal 4 dan ook moet reversen in je zender:D

Laatst bewerkt:
Back