KDS 450 SV ''waggelt/schud'' in de lucht

Het tandwiel zit niet te strak heb ik het idee. De band ook niet. daarnaast heb ik in de mainshaft alle lagers al vervangen. Ik ga nu werken en alle onderdelen daarna eens goed oliën met WD40. Misschien dat alles wat droog en ''schoon'' is geworden doordat het eruit is gehaald.

Mogen de blad houders ten opzichte van de main shaft iets beweging hebbben als je er aan trekt/duwt?

.....daarna eens goed oliën met WD40.....

Geen WD40 gebruiken want dat is veel te vet en blijft er allemaal stof aan plakken....

Als jij een zwiep geeft aan je rotor en hij draait te zwaar, zit waarschijnlijk je belt te strak!
De maingear moet een klein beetje "speling" hebben tov je motorpinion.

Geen WD40 gebruiken want dat is veel te vet en blijft er allemaal stof aan plakken....

Als jij een zwiep geeft aan je rotor en hij draait te zwaar, zit waarschijnlijk je belt te strak!
De maingear moet een klein beetje "speling" hebben tov je motorpinion.

Ik heb de belt gecheckt, maar deze zit echt niet te strak. De tail zit even ver naar achter gemonteerd als voor de crash en hier heb ik dan ook niks aan veranderd..

Oke als de belt niet te strak zit moet je gaan afpellen zoals "Student" als zei;)

Over de bladeholders.

Jij bedoelt dat er ruimte zit tov de featheringsshaft?
Nee daar wil je geen speling hebben want dan klopt je pitch ook niet.
De boutjes waarmee de bladeholders vastzitten in je featheringsshaft moet je goed locktiten want anders kunnen ze los gaan zitten en dat wil je niet als je rotor 3000rpm maakt....

Als je eraan trekt mag er geen speling zitten (op en neer mag een klein beetje liefst ook niet) dit verklaard het schudden
Even demonteren en weer opnieuw monteren en checken of de speling weg is
En haal even de linkjes los van de bladhouders bladen eraf en kijk of de bladhouders wel heel soepel draaien !!
Denk dat hier je probleem zit

Nick

Als je eraan trekt mag er geen speling zitten (op en neer mag een klein beetje liefst ook niet) dit verklaard het schudden
Even demonteren en weer opnieuw monteren en checken of de speling weg is
En haal even de linkjes los van de bladhouders bladen eraf en kijk of de bladhouders wel heel soepel draaien !!
Denk dat hier je probleem zit

Nick

De heli schud niet meer en vliegt stabiel, maar verliest nogsteeds vermogen..

Pitch curve?
Throtle curve?
Welke bladhoek heb je op gas uit
Gas midden
Volgas?

Lipo niet te leeg gevlogen? houden lipo's echt niet van gaan dan stuk
Dus ook minder vermogen en veel kortere vliegtijd

Nogmaals, als hij het voor de crash niet had, en erna wel, is het een crashgerelateerd dingetje...

Of niet goed hersteld, of iets gemist.
Eerst gearmesh checken, vloeitje ertussen draaien. Deze moet net de vouwen van de tanden meekrijgen, maar mag absoluut niet scheuren.

Dan je staart checken, snaar iets losse zetten.
Kun je checken door gewoon domweg even je hoofdtandwiel eruit te halen, en aan de staartbladen te draaien.
Zet hem strakker, en je zult zien dat je boven een punt veel weerstand krijgt.

Normaal hoort de kop na een zet ongeveer 7 slagen na te draaien, of meer.
Eronder, en je hebt een grote kans op een bouwfoutje in de heli

Kun je checken door gewoon domweg even je hoofdtandwiel eruit te halen, en aan de staartbladen te draaien.

Maar bij een KDS zit de belt rond een taildrive-gear die weer vast zit onder de maingear......
Maar hij moet zeker wel soepel draaien!

Heb je de ring waarmee je de hoofdrotoras vastzet (deze zit onder de swashplate) niet te strak aangedrukt? Deze mag niet te vast zitten. En zitten alle shims (ringen) op de plek waar ze horen.

Motor van het hoofdtandwiel afzetten en kijken of alles soepel loopt. Nog steeds stroef? Dan de riem van de staartrotor even los maken. Stap voor stap uitsluiten.

Succes

Ik ben er achter waar het probleem vandaan kwam. De belt stond blijkbaar toch niet goed.

Nu is er nog 1 probleem, Ik krijg de blade holders niet goed vast. Er zit nog zeker 3 mm speling tussen aan beide kanten. Het echte probleem is nu dat ik de schroefjes die de feathershaft vast houden ''dol'' gedraaid heb..

Hoe ga ik nu in hemels naam de feather shaft nog los krijgen????

ja ik heb alle ringetjes precies zo terug geplaats als ze zaten. erg balen. Hopelijk verniel ik niks met de imbus eraf boren.

er zit genoeg speling om met een ijzerzaag tussen te gaan maar ben dan bang voor slijpsel in me heli.

je kunt de hele hoofd as eruit halen (zou ik zoiezo doen werk zich een stuk makkelijker )
maar de shaft zal ook mee draaien als je gaat zagen
met een dremel zal het makkelijker gaan

of toch boren....je hoeft maar een kant ;)

Ik heb zelf wel eens een paar shims (dunne ringen) extra op de feathering shaft geplaatst, maar 3mm aan beide kanten klopt niet. Weet je zeker dat je de goede feathering shaft hebt besteld? Er kan namelijk lengte verschil in zitten.

De lengte van de feathering shaft staan in de handleiding dus je kan hem zo nameten.

Back