KDS 450 Tandwiel + Bearing vervangen

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds gister aan KDS 450 tweedehands gekocht.

Hij vliegt prima, maar vandaag kwam ik erachter dat het tandwiel en de one way bearing moeten worden vervangen.

Heeft iemand hier ervaring mee of een duidelijk tutorial voor in Jip en Janneke taal? Ik ben nog niet zo bekend met alle vaktermen. En daarnaast denk ik dat ik niet het juiste gereedschap heb. Heeft iemand nog een adresje om een goede set gereedschap te kopen?

Alvast bedankt!

als je hem uit elkaar haalt, vermoed ik dat je hem toch weer op dezelfde manier weer in elkaar kan zetten?

Daarnaast heb je als het goed is een handleiding, waar ook nog in staat hoe het in elkaar zit.
heb je die niet, is die op internet echt wel ergens te vinden.
En men maakt veel tutorials, maar ik denk niet dat ze dit voor ieder onderdeel doen... Zeker niet voor een tandwiel, omdat dit doorgaans redelijk simpel vast zit

Qua gereedsschap, wat kleine imbussleutels en 2 kleine schroevedraaiers meot genoeg zijn.
locktite is doorgaans ook makkelijk, wel opletten dat je de blauwe hebt.

Hallo Bart,
Welkom! Je gaat een mooie tijd tegemoet met deze hobby mits je het goed aanpakt.
Zet om te beginnen je locatie aan. Zo kunnen mensen je tips geven als er winkels in jouw buurt zijn mocht je liever niet online shoppen. Jip en Janneke taal is te omslachtig om goede uitleg te geven. Maak jezelf vertrouwd met de termen en lees je in. Er komt meer bij kijken dan je nu wellicht beseft maar ook dat hoort erbij. Have fun!

Back