KDS 450C drift sinds AR6200.

Hallo Iedereen,

Mijn kds 450c drift sinds ik een nieuwe ontvanger en zender heb. Het gaat hier om de AR6200 ontvanger en de DX6i zender. Ik heb de gyro aangesloten door de stekker met 3 draden in kanaal 4 te steken, en de stekker met 1 draadje in kanaal 5 te steken. Nu is het vreemde dat ik de gain op me zender kan wijzigen van 50 tot 100 maar dat ik geen verschil merk met vliegen. De staart schommeld bij 100% niet heen en weer of wat dan ook. Verder heb ik de standaard digitale staartservo en staat de gyro op DS in gesteld en de delay staat op 0.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

-edit-
het gaat om de kds800 gyro

Laatst bewerkt:
Hallo Iedereen,

Mijn kds 450c drift sinds ik een nieuwe ontvanger en zender heb. Het gaat hier om de AR6200 ontvanger en de DX6i zender. Ik heb de gyro aangesloten door de stekker met 3 draden in kanaal 4 te steken, en de stekker met 1 draadje in kanaal 5 te steken. Nu is het vreemde dat ik de gain op me zender kan wijzigen van 50 tot 100 maar dat ik geen verschil merk met vliegen. De staart schommeld bij 100% niet heen en weer of wat dan ook. Verder heb ik de standaard digitale staartservo en staat de gyro op DS in gesteld en de delay staat op 0.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Zit die ene draad voor het gain signaal wel op de juiste pin in de ontvanger? Of is er mischien per ongeluk draadbreuk in die draad opgetreden?
Want dan ziet de gyro op het gainkanaal geen puls.
De meeste gyro's (je schrijft niet welke je hebt, dus dat weet ik niet zeker) gaan zich dan automatisch in normaal mode gedragen, en dan is drift normaal......

Het is het eerste wat in me opkomt....

Groet, Bert

Sorry, het gaat om een kds800 gyro. De signaaldraad is goed verbonden want als ik de gain op 25 procent zet gaat hij uit HH mode en als ik em op 50% - 100% gaat hij in HH mode.

Je ziet de servo en dus de slider ook reageren als je de staart verdraaid?
En stel je de gain in op hetzelfde kanaal, niet via een gyro menu of iets dergelijks (weet niet zeker wat erin zit bij de DX6)?
Staat er niet perongeluk een mix aan die je gyro kanaal op een vaste waarde zet als je bijv. in idle-up vliegt?

Back